Kolv och cylinder reparation, eftermarknad något att ha? Polaris xc700sp -99

Kimpan_90

Medlem
15 jul 2013
40
0
1
Uppsala
Hallå alla!

Söker nu tips med lykta om vilka kolvar är vettiga att köpa.. Ekonomin är inte den bästa då jag köpte skotern nydligen och hade bara räknat med att byta kolvar, nu är det så att skotern verkar ha varit väldigt nära att skära...

Så cylindrar ska skickas till nikasilexperten, och nya kolvar letas!

Så vad ska jag leta efter?
Eftermarknads kolvar, något att ha? Hittade på rinab för 700kr stycket..

Orginal är alldeles gör dyrt 1997kr + moms..

Men har fått ett erbjudande från nikasilexperten om vertex kolvar för 1900kr styck! Men alldeles för dyrt!

Men är jag dum om jag lämnar bort cylindrarna och inte köper sådana kolvar eller funkar en eftermarknads kolv i 500 mil, är vettigare att byta ofta om de är en sån prisskillnad!

Men vore fint med lite råd!

Mvh Kim (första egna skotern som jag meckar med!)
 

Kimpan_90

Medlem
15 jul 2013
40
0
1
Uppsala


[/URL][/IMG]

båda cylindrarna är ganska repiga, (arbetar själv som maskinreparatör och har många kollegor med erfarenhet av 2takt och de och firman som ska behandla dem säger att de bör fixas..) annars riskeras en ny skärning..

Sno PRO har jag kikat lite på! Får kika vidare på dessa då de ligger på en hyfsad peng :)

Tack!
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
jag körde Snopro kolvar i min IQrr , kunde byta Snopro kolvarna typ 2-3 ggr för priset av en uppsättning org kolvar . körde första uppsättningen Snopro kolvar 2 säsonger ca 250-300 mil innan jag bytte till nya men de var inget fel på dom som satt där :p
så dom kan jag rekommendera :)
 

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Prova att syratvätta cylindrarna samt slipa med våtsandpapper efteråt. Då får du en bättre koll på hur pass dåliga eller bra cylindrarna är.

Tycker inte att det ser allt för illa ut.