Polaris xc 600 sp -99

Adaam

Medlem
13 sept 2013
8
0
1
Storfors
Sugen på att göra något med skotern för att få den lite roligare att köra.
Några tips på vad man kan göra?
Vill ha den mer pigg! Topphastighet är inte så viktigt då jag mest kör i lössnön :)
 

oggeK

Välkänd medlem
13 dec 2011
409
5
18
.
44as matta, nerdrevning, v-kit, boggieinställningar, trimpipa, vforce3/boysen ventiler, boostbottle :)
 

oggeK

Välkänd medlem
13 dec 2011
409
5
18
.
Det mesta brukar finnas på blocket eller komma upp på blocket, ett variatorkit blir nog mycket billigare om du köper på blocket än på en en skoterhemsida, och drev finns väl på flera skotersidor på internet, annars kollar du blocket, sen blir det ganska stor skillnad från en32as till en 44as matta, jag tror inte att det blir allt för stor skillnad med vforce3 för dom pengarna, men det blir kanske lite bättre tillsammans med lite annat skoj på skotern :)
 

Adaam

Medlem
13 sept 2013
8
0
1
Storfors
Det mesta brukar finnas på blocket eller komma upp på blocket, ett variatorkit blir nog mycket billigare om du köper på blocket än på en en skoterhemsida, och drev finns väl på flera skotersidor på internet, annars kollar du blocket, sen blir det ganska stor skillnad från en32as till en 44as matta, jag tror inte att det blir allt för stor skillnad med vforce3 för dom pengarna, men det blir kanske lite bättre tillsammans med lite annat skoj på skotern :)
Okej, tack för svar! Får bli drev, slutburk och lite inställningar till att börja med :) får bli matta sen i framtiden då :)
 

Jonkåkarn

Medlem
27 dec 2013
18
0
1
Näsviken
Ursäkta gammalt ämne men är det någon som vet om en 44as matta passar rakt av eller om den tar i någonstans tex kylaren i vändningen fram? tacksam för svar. (har ej skotern i närheten så jag kan inte testa med en träkloss...) Mvh