Lim, vad ska man använda?

A

AssaultRMK

Måste limma på ett nytt kedjehus, vad ska man använda för lim?
Om man nu inte ska köpa Polaris egna.
 
A

AssaultRMK

Alltså jag ska inte täta kedjehuset.
Det ska limmas fast i chassit.
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Men hur fick du bort det ? Låder inte som en bra lösninf av polaris att limma fast locket :( ?
men silikon limmar ju oxå inte bara tättar och iom att det är flexibelt så tål limfogen viberationer bättre än ex epoxylim.

Du kan ju höra med en polaris handlare vilken sort det ska vara och sen köpa limmet nån annan stans billigare då inye polarisloggan finns på tuben lol !


Menar du plastlocket på kedjehuset lre själva huset ? För det kan väl ändå inte sitta fast med lim ? Låter osäkert !
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Orginal akryllim är nog säkrast men det är ju inte gratis om du ska ha pistol och blandarspetsar osv. Kolla med handlaren om du får låna pistolen och köpa spetsar och lim.
Ekonomialternativet är att köra med epoxi.
Twister : det är själva huset han menar.
 
A

AssaultRMK

Ja precis det är själva kedjehus huset som limmas och bultas fast i chassit.

Av tidigare erfarenhet så lånar min ÅF ej ut något, då ser de hellre att jag kommer in med skotern så de får byta och tjäna en hacka.

Har sökt runt litegrann på nätet och har hittat ett Akryllim hos Würth vid namn Powerbond som skulle kunna vara likvärdig de Lord 406/19 som Polaris använder.
Würths Powerbond har ungefär samma sammansättning av kemikalier som Lord och har likvärdig densitet och hållfasthet.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Ring eller maila www.ellsworth.se Fick hjälp att välja lim och blandar pistol av dom när jag skulle limma förut.
Blev bra pris. Dom säljer Lord mfl. (Lord tillverkar limmet som polaris använder.)