Polaris 600 ves problem!

Gortez

Medlem
7 okt 2013
16
0
1
Dorotea
Får ingen ordning på min 600 motor...
den blöddrar mycket , ryker och känns som den rent utav slukar olja.... vad jag minns från i vintras så kunde den dra en hel tank olja på bara 3 timmar om en det.

tog lös vesportarna och det rent utav rann olja från dem.?
skotern går bra när den är nystartad till att att gå skit sen...
kollat förgasarna och rengjort även dessa.. dock inga förbättringar.

har någon tips på vad som kan vara fel på denna?
motorn är helt nyrenoverad på verkstad för ca 20 mil sen men har gått skit hela tiden.. kan det vara fel på oljepump att den skickar på FÖR mycket olja? har ställt in den så att linjeringen är mitt för varandra..

tacksam för snabba svar så man kanske får någon ordning på denna..
alla tips och idéer är välkomna
 

forslund

Välkänd medlem
7 mar 2011
164
0
6
Skultuna
Kan man ta bort pumpen på dessa? Smörjer inte pumpen även lager? Kolla vart slangarna från pumpen tar vägen.
 

Gortez

Medlem
7 okt 2013
16
0
1
Dorotea
tyvärr går den inte ta bort utan att borra oljekanaler ner till lager... har däremot provat att plugga oljeslangar till förgasarna och haft kvar smörjning till lager men utan någon framgång..
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Inte så att han suger olja från vattenpumpen ? Minns inte om det var självrinnande ner till pumpen eller ej.
 

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Din oljepump har troligtvis fastnat i öppet läge, kolla upp hur wiren går. Har den gått av går pumpen på max.

Skickat från min Nexus 10 via Tapatalk 2
 

Gortez

Medlem
7 okt 2013
16
0
1
Dorotea
ska jag ta lös hela pumpen och kolla upp den?
för annars wiren som går till pumpen fungerar fint samt "fjädern" som styr armen.
kanske någon knas inuti? är inte så haj på detta men oljepump
 

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Prova då att ställa ned oljan. det finns markeringar på armen som visar hur den ska stå i tomgångsläget. Borde finnas några anvisningar kring detta om man söker på Google
 

Gortez

Medlem
7 okt 2013
16
0
1
Dorotea
redan provat detta... skruvade lös pumpen och kollade.. när jag vippade/snurrade på själva armen där wiren går så hände det ingenting på andra sidan.. dvs reglaget som går in i motorn? pumphaveri?