PRO RMK Dragkrok bra lösning ??????

ProMatte

Aktiv medlem
20 jan 2013
50
0
1
kåge
ja som rubriken lyder är det nån som har nån bra lösning på sätta drag på en PRO RMK ???? bilder kanske ?
 

ProMatte

Aktiv medlem
20 jan 2013
50
0
1
kåge
ja såg bra ut men inte så snygg kanske när den gick så långt på tunneln ?
men helt OK

mer tips ? :D
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Den lär nog gå en bit fram på tunneln för att det ska hålla bra om man har krok på bågen.

Har för mig att vissa här på forumet kör med lyftbåge från Ac M800.
Kanske går att kombinera en sån med dragkrok.
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
på arcticen måste du köpa ny lyftbåge om du ska montera drag. den befintliga håller tydligen inte.
 

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Har en PRO 155" med Chilly drag och är mycket nöjd!

Vet inte hur/om Summit drag passar på PROn men jag tycker iaf att Chilly är bra mkt snyggare hur som och int vill man väl smitta ner skotern med Ski-doo i onödan ;)

Kan ordna bild på skotern med Chilly till helgen.

//Fredrik


Sätt gärna ut bilder på pro rmks med monterade drag här i tråden då det säkert är flera som är intresserade av detta
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
på arcticen måste du köpa ny lyftbåge om du ska montera drag. den befintliga håller tydligen inte.
Fel märkestråd och jag ber om ursäkt för det. Men enligt denna artikel verkar det finnas en bra lösning till Arctic/Yamaha också, så denna skall jag beställa och testa.
http://www.sledtrax.se/articles/1213/members/2013-02-03_11_battre/index.shtml

OnT: Polaris-draget Som Chilly Options har verkar väldigt bra och stabilt, såg det "in action" en del förra säsongen.
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Väcker den här tråden lite med en fundering gällande dragbågen från chilly options nu när den funnits ett tag.

Är det någon som dragit kälke eller pulka som märkt av nå sprickor i fotsteg eller veck i tunneln? Tänker dels på att det blir spänningar i fotstegen och att det ibte finns någob förstärknibgsplåt på insidan av tunneln som på orginal.
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Väcker den här tråden lite med en fundering gällande dragbågen från chilly options nu när den funnits ett tag.

Är det någon som dragit kälke eller pulka som märkt av nå sprickor i fotsteg eller veck i tunneln? Tänker dels på att det blir spänningar i fotstegen och att det ibte finns någob förstärknibgsplåt på insidan av tunneln som på orginal.

Hejsan, jag har väldigt bra erfarenhet av Chilly option. Jag drar pulka en vecka varje år när jag tillbringar påsken med familjen. Blir några turer med Bamsepulka efter pro:n. Inga som helst problem med veck eller sprickbildningar. Har haft lösningen två säsonger. Skotern är en pro rmk 2013
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
jag drog brännapulka efter min förra skoter ,en rmk assault 2013 , draget var riktigt bra och inga sprickor eller liknande sågs , men själva skotern var katastrofdålig att dra med då den pga det lilla kylsystemet krävde att jag hade en plastback med öppen botten, som jag skottade i snö i på bandtunneln för att undvika varmgång.
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Hejsan, jag har väldigt bra erfarenhet av Chilly option. Jag drar pulka en vecka varje år när jag tillbringar påsken med familjen. Blir några turer med Bamsepulka efter pro:n. Inga som helst problem med veck eller sprickbildningar. Har haft lösningen två säsonger. Skotern är en pro rmk 2013

Det är väl nått sånt jag kommer göra också, påskvecka med pulkdragning! Det låter bra att du kört några år utan problem, tack för svaret!
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
jag drog brännapulka efter min förra skoter ,en rmk assault 2013 , draget var riktigt bra och inga sprickor eller liknande sågs , men själva skotern var katastrofdålig att dra med då den pga det lilla kylsystemet krävde att jag hade en plastback med öppen botten, som jag skottade i snö i på bandtunneln för att undvika varmgång.
Ja jag har ju en rmk assault -15 så jag får väl samma problem med varmgång. skönt att höra att du inte haft andra problem med draget!