byta styre

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Jag tänkte byta till ett högre styre nu innan vintern kommer. Men jag får inte av handtagen. Ska ja blir tvungen att skära av dom. Nån risk att jag skadar handvärmarna då?
 

Emmmis

Välkänd medlem
5 jan 2013
213
1
16
Bollnäs
Tryckluft är nog det bästa sättet att ta bort och montera handtag på styren. För in munstycket mellan gummit och styret och blås samtidigt som du hjälper till att dra,trycka. Lite övning så märker du vad enkelt det blir:)
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Tryckluft är nog det bästa sättet att ta bort och montera handtag på styren. För in munstycket mellan gummit och styret och blås samtidigt som du hjälper till att dra,trycka. Lite övning så märker du vad enkelt det blir:)
äger ingen kompressor
 

Johan Jatko

Aktiv medlem
9 apr 2012
66
0
6
Koskulllskulle
Har märkt när jag bytt handtag på cykeln att t-röd funkar bra när man ska få på det nya handtaget. Ger rätt bra glid, samtidigt som det avdunstar efter ett litet tag. Om man använder ex olja så går det ju att vrida på handtaget ett bra tag efteråt.
 

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
Tycker också du ska prova med att värma. Har du ingen värmepistol kan du värma någon stormtändare eller liknande. Du kommer förmodligen få värma bort handtagsvärmarna också.


//joel