Ställa upp husvagn i fjällen?

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Tjenare! Jag och en polare har funderingar på att ställa upp en husvagn nästa vinter i fjällen och undrar vad en sådan plats kostar att hyra?

Nån här på forumet borde ju ha gjort det eller gör det och kan ge ett ca: pris på vad det kostar ? :)
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
En gissning är att det skiljer rätt hårt i pris beroende på vilket fjäll. Och som ovanför vuoggatjålme i Sandvik och den lilla plätten kring merkenäs är det kö i flera år för att få plats.
 
A

AssaultRMK

Förra årets priser i Björkliden och Riksgränsen låg runt 12.000kr respektive 24.000kr.
Vet inte vad de kostar iår. Men ni får ändå inte någon plats dit nästa vinter om ni inte redan står i kö.
Kötiden i Björkliden har tidigare legat på kring 2-3år och i Riksgränsen runt 5-6år.
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Hade tänkt ringa runt lite å höra sig för.
Att det var så satans dyrt trodde jag inte :/

Visste att det fanns kötider osv, men alltid värt att höra sig för och ev ställa sig i kö :)
 

t_o_m_b_a

Välkänd medlem
31 dec 2006
184
0
16
Finland
Lite konstigt att dom inte bygger ut om det finns så stor efterfrågan på platser!kan man ju tycka:weird:
 

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
I borgafjäll tror jag det kan finnas plats har för mig det var 5500 + El sen finns det kanske några enstaka platser i Kittelfjäll alt Grönfjäll har för mig att priset var 5000 + el i Grönfjäll, Kittelfjäll är säkert lite dyrare.