600 e-tec dog

deaGEL

Välkänd medlem
30 apr 2012
252
1
18
norrland
var ut me ranger 49 2011 idag, sedan tvärdör den :mad2: och vill inte gå igång, har inte fått några felkoder. vad tror ni? är de bara lämna in eller kan de va nåt enklare, den har gått kring 800 mil..

edit: jag var inte med när skotern dog och nu hörde jag att den inte alls gick igång..
 
Last edited:

deaGEL

Välkänd medlem
30 apr 2012
252
1
18
norrland
Jag tror tändspole.
kolla min edit i första inlägget, kan de fortfarande va tändspole? och hur gör man när man monterar tillbaka stiften om man ska kolla gnistan, dom ska väl vara i nåt speciellt läge?
 

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
kolla min edit i första inlägget, kan de fortfarande va tändspole? och hur gör man när man monterar tillbaka stiften om man ska kolla gnistan, dom ska väl vara i nåt speciellt läge?
De sitter speciella stift i som gör att dom automatiskt hamnar i rätt läge när du skruvar i dom. Så du ska inte kunna misslyckas :)
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Kom ihåg att läsa varningstexten. På spridarna står det klart och tydligt att dessa ska kopplas ur innan man kollar gnista för de duschar en väldigt fin bränsleblandning ut ur tändstiftshålen.

Ja e-tec ska starta även med dåligt batteri

Jag tror fortfarande på tändspole
 

deaGEL

Välkänd medlem
30 apr 2012
252
1
18
norrland
Kom ihåg att läsa varningstexten. På spridarna står det klart och tydligt att dessa ska kopplas ur innan man kollar gnista för de duschar en väldigt fin bränsleblandning ut ur tändstiftshålen.

Ja e-tec ska starta även med dåligt batteri

Jag tror fortfarande på tändspole
Om den har bra gnista är tändspolen hel då?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

deaGEL

Välkänd medlem
30 apr 2012
252
1
18
norrland
Den gick igång idag med bra tomgång och lite gas men dog efter ca 10 sek

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Det tycker jag var ett seriöst svar. Inte alls ovanligt att man är säker på att det finns bensin när det är tomt.
Kommer det bensin om du lossar ena slangen på ECM? ha en trasa runt för det kan vara ligga tryck på.
 

omalley

Välkänd medlem
22 jun 2012
225
0
16
Piteå
Precis! Har en gammel indy som fick soppatorsk med 15 liter i tanken, slangen hade hårdnat i ett konstant fjong.