Frågor angående polaris pro x2 600cc

exe

Ny medlem
28 okt 2013
4
0
1
Säffle
Tjena!, Hoppas ja postar denna på rätt plats! Har jämt köpt mig en polaris x2 pro 600cc, har lite frågor till dom som vet lite mer:p

1. Vilka tändstift ska man ha till denna motorn? sitter ngk BR9EYA på den nu, köra på samma eller skaffa andra?

2. Den har gått ca 900mil, hur är det med kolv byten o så på denna motorn?

3. Finns 3/4 lägen på tändningsnyckeln, prem, reg o "vanligt" läge o start. Antar att den ska stå på prem?

4. Ska byta variatorremmen, hur gör man denna enklast för en "nybörjare" som jag?

5. Finns de några vanliga fel/sjukdomar på modellen överlag?

//eXe
 

exe

Ny medlem
28 okt 2013
4
0
1
Säffle
även märkt att stötdämparn hö fram är lite dålig, sjunker lätt ihop på den sidan, revovera den?
 

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Tjena!, Hoppas ja postar denna på rätt plats! Har jämt köpt mig en polaris x2 pro 600cc, har lite frågor till dom som vet lite mer:p

1. Vilka tändstift ska man ha till denna motorn? sitter ngk BR9EYA på den nu, köra på samma eller skaffa andra?

2. Den har gått ca 900mil, hur är det med kolv byten o så på denna motorn?

3. Finns 3/4 lägen på tändningsnyckeln, prem, reg o "vanligt" läge o start. Antar att den ska stå på prem?

4. Ska byta variatorremmen, hur gör man denna enklast för en "nybörjare" som jag?

5. Finns de några vanliga fel/sjukdomar på modellen överlag?

//eXe
1. kör på dom som sitter bara. Själv kör jag med Champion RN57YCC
2. Om det inte har blivit bytt, så börjar det ju nog närma sig ett byte. Testa kompen i cylindrarna så ser du om det är ok.
3. Kör på det läge som funkar :)
4. Borde finnas ett litet verktyg med. Som man skruvar in i ett hål i sidan av sekundärvariatorn så skivorna delar sig. Eller så går det att bara kränga av den också
5. Kolla efter sprickor i chassiet, om den har blivit hårt körd, så brukar det finnas lite sprickor här och där. Trailingarmsfästena brukar få sprickor. även sprickor i "knutarna" i motorrummet e vanligt.