Assault fix kit

alex111

Medlem
31 jan 2013
38
0
1
nu när vinter nalkas så vart jag sugen på en skoter, assault 09 närmare bestämt, bror hade en sådan för 2 år sedan och den jävlades som så många andra motormässigt, men en trevligt maskin när den gick.
en rad olika uppdateringar gjordes men vad som hjälpte bäst vet jag ej.
nu till min fråga, den stora räddningen verkar ju vara "The fix kit"
är det någon där ute som har erfarenhet av dessa nu när dom funits på marknaden några år?kan man få motorn driftsäker? eller ska man titta åt en annan skoter?
 

alex111

Medlem
31 jan 2013
38
0
1
visst har jag läst den tråden men jag var ute efter personer som.använt kittet i sina egna skotrar och upplevt själva om det är en bra lösning eller inte,
där spekuleras de mest om olika lösningar och inte om nån som testat kittet under en tid.
 

Polaris no1

Ny medlem
18 nov 2013
2
0
1
Gällivare
Finns ett Durability kit från Bikemanperformance som löser alla problem med 800 08-14 men skärskilt för 08-10.
Däcklagret i Gällivare väntar in detta kit och ska man ha ett så gäller det att lägga undan då det är stor efterfrågan.
 

Sandling

Välkänd medlem
16 mar 2008
158
4
18
Finns ett Durability kit från Bikemanperformance som löser alla problem med 800 08-14 men skärskilt för 08-10.
Däcklagret i Gällivare väntar in detta kit och ska man ha ett så gäller det att lägga undan då det är stor efterfrågan.
Har du provat detta kit själv då du skriver att det löser alla problem?

Hur är kvalitén på bikemans grejer?
Har bara erfarenhet av en bikeman pipa där svetsarna såg ut som skit!