Poll: Vilka är med/inte med i skoterklubbar?

Vilka är med/inte med i skoterklubb?


  • Totalt antal som röstat
    149

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Ja, ganska enkelt att rösta.
Den som vill får gärna skriva vilken klubb man är med i, vilken man tänker gå med i, gått ur och anledning till varför. Men som sagt, det är helt frivilligt.

EDIT: Jag är med i Österå SSK, Falun
 
Last edited:

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Jag är medlem i Hede Skoterklubb. Vi har familjekort som kostar 275 kr/år. Genom medlemskapet får jag rabatt på försäkringen så det är inga pengar. Tillgång till ca 45 mil skoterled som bl.a. omfattar Särvfjället. Det känns självklart för mig att vara medlem och hjälpa till med lite pengar. Har även provat på att dra sladden och det kommer jag att fortsätta med.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Matfors snöskoterklubb o Vemdalens snöskoterklubb. I Vemdalens snöskoterklubb får jag rabatt på Nordic area kortet för ett helår.
 

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
Ånge snöskoterklubb

om man utnyttjar lederna är det inte mer än rätt att man betalar heller :)
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Jag är med i Leksands snöskoterklubb.
Dock kör jag inte nå mycket med min skoter här hemma. Då jag är ut så blir det klubbskotern med sladden efter.

Vi får inga bidrag från kommun eller nått sånt. Vi har ce 20mil med markerad led som vi sköter själva.
Blir till å sälja lotter å försöka ragga medlemmar för att få det att gå runt. Vi är runt 100 medlemmar av tot. ca 700 reggade skotrar i kommun. Har provat med massutskick men det blev inte nå flera medlemmar för det.
Avgift för enskild medlem är 250:- i vår klubb. Familj 300:-
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Då kan ju tycka att dom ska vara körbara och sladdade så det inte är som värsta jävla puckelpisten hela vintern så det knappt går dra pulka på leden. Min erfarenhet av min skoterklubb, visst en avgift på några hundra men när dom inte sköter sitt jobb blir man tveksam.
Du måste skämta.

Jävla pajas
 

i440xcr99

Välkänd medlem
1 jan 2000
172
0
6
Borlänge
Ja, ganska enkelt att rösta.
Den som vill får gärna skriva vilken klubb man är med i, vilken man tänker gå med i, gått ur och anledning till varför. Men som sagt, det är helt frivilligt.

EDIT: Jag är med i Österå SSK, Falun
Funderar på att gå med där.
Vet du om ni har kort-kurser också?
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Tveksam? Du klagar på att "DE inte gör sitt jobb"... Far ut och sladda leden Du då så kan du köra sönder den sen....
Tro det eller ej men har efterlyst vars ledsladdarna står uppställde så man kan göra det, dock utan svar :(
 

GTX.SE.1200

Välkänd medlem
1 feb 2010
218
0
16
Hällsjö
Medlem i Matfors SK o Stöde Sk samt betalar ca 1000kr per år till funäs o sen blir det några hundringar här o där beroende på vart jag är o kör, totalt ca 3000kr/år betalar jag till lederna o tycker detär helt OK ! Men det är för många avgifter att hålla reda på, borde vara en Nationell !
Med tanke på vad en skotersäsong kostar (50000kr ?) så är ledavgifterna en liten del men utan leder vore det värdelöst !!!
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Tror varken eller.

Jag tycker det är fel att folk överlag, och just nu även du, tror att det finns folk som jobbar som ledsladdare.

Funderat lite, kanske bra att tänka till innan man skriver :D
Man får väl se det så, allt jobb dom gör är bra jobb, men kan alltid bli bättre, så får betala iår igen och hoppas på det blir bättre :D
 

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Sävarådalens skoterklubb 200 spänn men det blir ju gratis eftersom jag får rabatt på min försäkring med 10 % när jag är medlem i klubben.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Ludvika ssk. Men funderar på att gå med i en eller 2 lokala klubbar till. Kör nästan aldrig led numera, men dom kan behöva en slant till bensin när dom sliter med lederna.
 

droors

Välkänd medlem
15 sept 2013
160
0
16
Karlstad
Medlem i fredriksbergs skoterklubb. 150kr/år och 10% på försäkringen när man är medlem i klubben
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
Medlem i fredriksbergs skoterklubb. 150kr/år och 10% på försäkringen när man är medlem i klubben
Samma här!
Och som någon klok person påpekade tidigare så blir det i princip gratis om man har skotern försäkrad i Svedea....
Är riktigt bra uppslutning här i Fredriksberg. De absolut flesta som har snöskoter här är medlemmar i klubben, dessutom många medlemmar utifrån som har fritidshus eller husvagn här.
Det enda man kunde önska är egentligen att lite flera kunde hjälpa till (av de lokala), men man får vara glad att de ställer upp som medlemmar :peace: