Vilka strypbrickor till topparna Indy Storm?

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Har fått helt hjärnsläpp nu när jag håller på att sätta ihop nya motorn till Stormen. Alu brickorna som ska sitta mellan kyllimpa och topparna i vilken ordning skulle de vara? Och hur många?

Har tagit isär 3st motorer å har sammanlagt 5 brickor varav 2st olika.
En har nån lyckats märka så jag vet att den ska sitta på mitten toppen sen har jag 2st med utbuktningar å annan håldiameter men vart ska de vara?

Nån som kan svara på det så vore jag tacksam.

Verkar skilja en del mellan årsmodeller också. vissa har bara haft en bricka vissa 2 och kollar man i sprängskissen 3st?

Min motor är då baserad på en 97a så minst 2 brickor ska det sitta har ja kommit fram till.

Vet inte om funktionen är att vattnet ska gå saktare genom dom cylindrar som har brickan eller att få mer kylning till den som inte har. Svaret på de skulle lätt avgöra vart den andra ska sitta på PTO eller MAG sidan.
 

torger

Välkänd medlem
25 feb 2010
102
0
6
Östersund
på min storm som jag gjorde iordning så tog jag faktiskt bort dom!
hade inget problem med de iaf och mätbart så skenade ingen cylinder i temp.
då åkte jag med crankshoprör osv och ganska låg bestyckning
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Jo har funderat på de också. På Pf motorn (byggd på -93ans motor) satt de bara en bricka iallafall men minnet är kort så vart den satt minns man ju ej. Släppte ju när ja tvättade alla grejer.

Funderingen var ju att de kan ha nåt med att bestyckningen skiljde mellan årsmodellerna beroende på vilka brickor som satt monterade. Kommer ju ändå att köra öppen air vent från förgasarna å inte i luftburken då jag måste ha öppna filter så bestyckningen får bli enligt egt.

I övrigt hyffsat vass portning och slp rör ngt. högre komp.