Nytro RTX 153"

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Kul bygge! ska följas :) Får hänga med dig ut nån sväng i vinter o se hur den beter sig med skinz framvagnen, jag är också sugen på en sån :)
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå


Kapade dom gamla förstärkningsplåtarna så jag fick ut dom smutta svetsmuttrarna. Få se om dom ger nog med frigång...


Många nitar vart det. Har nog köpt för lite får nog börja ransonera fin-niten från ful-niten :tsk:
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
2010 Timbersled droppbrakets


Prov mont av boggin. Rakt o fint :eyebrows:


Klampa dit fotstegen för att se vad allt hamnar.....lite justeringar :mmph:


 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Vart förvånad hur relativt lätt det var o få dit mattan ,drivaxel o backväxel. :tongue1:




Tycker att den vart lite låg men det kanske bara är dom större vändhjulen o dom högre kammarna så lurar ögat.... :eek:hwell:
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Eve kommer jag få problem med att mattan tar i bakplåter....för tunnel vart kanske lite väl kort :tsk:


Sen måste jag fixa kortare bultar till bakre svingarmen. Ser ju inte så sexigt ut med spacers på UTSIDAN. Antingen har timbersled lagt i 2 bultar så är för lång eller så har jag schablat. Bultarna är typ 6mm för långa :eek:h:
 

robe

Välkänd medlem
23 nov 2008
145
0
16
gällivare
Spacern ska vara på insidan av dropbracketsarna om du kör med samma längd som original boggie axel. För original dropbrackets bygger mer inåt än timbersleds.
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Spacern ska vara på insidan av dropbracketsarna om du kör med samma längd som original boggie axel. För original dropbrackets bygger mer inåt än timbersleds.
Jo ja vet men min är ju lite special så boggiaxeln går kloss emot dropbrkt o bulten blir för lång därav spacer på "fel" sida. Måste fixa kortare bultar.
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Ja me :bigsmile: Har faktiskt varit lika kul o bygga som det ser ut......skulle haft mer tid bara :eek:hwell:

Tyvärr(?) är det ju standard att alla tror man bygger turbo så fort man nämner att man bygger om en nytro.... :eviltongue:
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Som sagt köpte ju på mig ett pulverlack kit som jag dolat med.
Provdelen vart stötfångarn....


Styrhöjaren kom från en mtx så jag borra ur den så den passa t-toppen. Vart senare lackad coppar vilket var helt fel färg :wacko: Vet inte om den kanske blir för hög......


Hela fotstegs-lyftbåge-combon pulverlackad nato-grön
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Nån som har nå förslag på vad göra av rutan. Kromad känndes inte klockrent :hahaha: Ska man va utan eller kanske färga den?



Vart inte alls nöjd med orginaldyna o stuket jag är ute efter. Funderar starkt på o göra ett eget undertunnelsystem o ta bort plasten bakom dynan. Sååå nära....5 lakan från en skinzdyna :eviltongue:
 

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Tankåpan och plastidip är ingen bra kombo !!! Provad detta själv, och så länge du är stadig på handen när du fyller soppa är allt lugnt , men spill inte, då blir plastidippen flytande och smetar ut sig.