Nytro RTX 153"

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Garagekväll igår.
Fick ihop kylsystemet o efter mycket lyftande upp o ner så vart det luftfritt.


Blir en aluplåt som viker sig från stången som turbon sitter på o frammåt uppåt.....kanske värmestrumpan klarar sig

Täckplåt över hålet bak fixad. Vart ganska yxig men snyggas till när jag vet att det funkar



Fick dra returoljeslang fr turbon på andra sidan. Dynan har en bygel som det blir för tajt att rymma alla tre på samma sida
Tejpa dit en liten värmefilt på batteriet som jag hade liggandes


Första placeringen av ttrycksmätarn....få se hur mycket smällar den tål


Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå



Plåten känns som en duktig nödlösning men vi kör o ser hur det håller ihop

Mountain fit vent kitt



Nu blire nog lite stiltje fram till nyårshelgen då jag ska försöka få nån dag i garaget

Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå

Perforerad aluplåt på denna är tanken..... funderar att klä hela insidan med mesh annars tänkte jag bara över just där filtret är.

Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Har haft lite problem med laddtryck. Väldigt begränsat med provkörnings möjligheter för att lösa problemet men till slut visade det sig vara min digitala laddtmätare som va paj.....
Nu blire SMC mätare hitech-deluxe 😎



Eftersom dynan är kvar i uppsala hos "sömerskan" så kan jag inte svetsa klart buren över luftfiltret. Även min custom frontbumper ala hannibal lector ska brännas ihop



Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Härligt !

Varför en 180 böj på luftfiltret ? kan du inte bara köra en typ 45 och ha filtret snett bakåt ?
Nja....med en 45a kommer den ligga kloss mot min "box", ville ju ha lite luft mellan filter o box. Boxen kommer slutta neråt lite i bakkant det är därför. Funderade ett tag på o bygga en egen luftfilterkorg o klä med typ outerwears.....kanske i framtiden

Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Nya smc mätarn är ju smutt nanting.....men verkar som jag inte fått puckkoppling till luftslang tät. Den visa mindre o mindre i tryck men gick i princip lika bra....


Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Dynan med klädsel kom idag...


Är väl ingen fabrikspassform men med lite justeringar går det nog o få den lite tajtare

Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Så här vart korgen över luftfiltret. Ingen skönhet direkt 😝....men blir o testa o se om den fungerar sen kan man försöka designa om den så den passar in på maskin bättre


Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
I lördags var det första gången i arvidsjaur trakten. Vansinniga mängder snö o puder så äntligen skulle man få se hur variator setup o min luftfilterlåda funka


Variatorn kändes lite trött så ska nog prova en progresiv helix nästa tillfälle i slutet av mars
Burken funka kanon. Kunde täcka den helt med snö o hålla full plugg utan att den kippar efter andan.....



......däremot så måste jag tänka om när det gäller orginal mcx slutdämpare under tunnel. Hade en del problem med att mattan skotta utblåset full med snö....blir dålig fart i maskin då :rolleyes:


Sen for ju pro armor nödstoppen ganska omgående. Kändes surt då 4t inte alls bör ligga uppåner så fick tänka till resten av dagen


Har fått tips på både gunnar killer,typ klassisk med hatt o även en jitzie magnet nödstopp. Sluta med att jag superlimma o skröv i tre små skruv osså ska jag flytta ner den vid styrhöjjaren o se om den håller bättre där


Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Blir o ta bort stänkan o se om det blir bättre med igensättning av avgas.

Såg igår att min rem är ordentligt sliten. Kan va därför den känns lite trött från start...

Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Hupp...säsongs uppdatering.
Skulle bytasubframe men den va inte så sne som jag trodde. Vart lite förstärkning o nya hål till nedre aarmar


Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Blir även framflyttade fotholkar . Nästan 10cm!!!
Men största grejen är avsmaln av min skinz 39" framvagn. Hacka upp en fullt fungerande skinz produkt 😲😀


Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Till nästa år blire nog nya sidokåpor ala artic evolution. Finns mycket luft där inne som går att tajta till. Funderar på kolfiber/glasfiber problemet är att dom blir ganska stel/styva jämnfört med orginalplasten som har lite flex


Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Framvagn på plats. Tig:ad o pulverlackad. Fick kapa lite i övre stötdämparfästet


Skickat från min FRD-AL10 via Tapatalk