Nån testat sin Boondocker 3900 DS 2014 ?

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
24 mil har jag fått ihop än så länge, bara 48 % kvar på inkörningen :)
är en riktigt fin skoter som jag är grymt nöjd över än så länge! har dock inte fått prova den i mer än ca 30-45cm snö, men ändå riktigt fin :)

tycker också fotstegen var över förväntan, känns riktigt stabila och släpper igenom all snö galant :)

Mvh
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Vad blev det för framvagnar på er? Personligen beställde jag med bred och köpte till en smal.

En trevlig detalj som jag såg när jag spanade in nymaskinen var att skidan är centrerad över styrbenet.
 

joaspo

Aktiv medlem
12 maj 2012
98
0
6
Åkersberga/Lofsdalen
Jag är hel nöjd men min. helt underbar maskin.
Tyvärr så har det ju inte kommit några mängder snö än så hur det klar riktigt djup snö återstår att prova. Ser fram emot att ta en duell mot summit...

Den blev den smala framvagnen på min maskin. känns helt klart som rätt beslut.
 

Wiker

Välkänd medlem
3 apr 2013
154
0
6
karlstad
gillar oxå fotstegen. lite hal in i holken. snygg som få :) saknar direktkontakt gastumme till matt på 600n, åtgärd?
 

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
tycker dämparna känns helt okej! och ändå har jag inte varit å skruvat nå i dom än, har bara kört som det var när jag hämtade den :)
ni som har smal framvagn, är den värd pengarna? funderar på att inhandla en när jag för skotern på första servicen, så har man så man kan skifta om man känner för det :)
 

joaspo

Aktiv medlem
12 maj 2012
98
0
6
Åkersberga/Lofsdalen
tycker dämparna känns helt okej! och ändå har jag inte varit å skruvat nå i dom än, har bara kört som det var när jag hämtade den :)
ni som har smal framvagn, är den värd pengarna? funderar på att inhandla en när jag för skotern på första servicen, så har man så man kan skifta om man känner för det :)
Jag valde den smala framvagnen och tycker att det känns helt rätt, men efter som jag inte kört maskinen men den breda så är det lite svårt att uttala sig.
Men om jag jämför med förra årets Freeride så jag körde en hel del förra året så tycker jag det va rätt beslut.. lite vinglig ibland
 

joaspo

Aktiv medlem
12 maj 2012
98
0
6
Åkersberga/Lofsdalen
Vet nån om det skiljer på mappningen på Lynxen mot Ski doo...
Tycker min maskin känns mycket rappare och piggare än fjolårets Freeride som jag körde en hel del förra året och då är min maskin inte inkörd än.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Vet nån om det skiljer på mappningen på Lynxen mot Ski doo...
Tycker min maskin känns mycket rappare och piggare än fjolårets Freeride som jag körde en hel del förra året och då är min maskin inte inkörd än.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Alla 800 e-tec både ski-doo och lynx verkar ha blivit lite uppskrämda, enligt dom flesta som kört.
 

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Det är många som säger att det är ny mappning, framförallt är mellanregister piggare. Men det är väl knappast skillnad mellan Doo å Lynx
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Sitter det verkligen intern stinger i pipan? På skoterns dag låg whats new papperen framme och i rotaxbladet stod det inget om att pipan fått stinger.
Måste kolla.
 

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
jag har inte kollat själv men det är som det är när man lyssnar på andra men pipan ska vara lite längre än på 13 sägs det men jag har åkt polaris i tre år så jag vet inte om det stämmer heller...
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
lite längre utblås in i lutbruken kan det säkert vara, svårt att säga utan att ha båda systemen bredvid varann.
2013 fick ju en annan pipa än 11 och 12 också.
10,5 hade en helt egen
 

joaspo

Aktiv medlem
12 maj 2012
98
0
6
Åkersberga/Lofsdalen
Hur har ni er mattor spända?
Lyckades få min att kugga över idag i före med rikligt med snö ca 1,5 m. Den va justerad enl Lynx rek på 7,5 cm.
Men det känns väldigt slappt man skulle vilja spänna upp den ett par cm.
Nån mer som överkuggat?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk