Verktyg Polaris Dragon IQ Turbo

quaden

Ny medlem
17 dec 2013
4
0
1
Alunda
:ciao:
Någon som vet om det finns en original verktygsväska på en Polaris Dragon IQ Turbo 2010?
Om, vart ska den sitta?
Hittar inte på någon och står inget i manualen.....
En fråga till, någon som har ställt upp turbotrycket på sin maskin?
 

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
Tja!
Finns en verktygssats till dom, en liten svart påse med lite smått o gått i dock välldigt lite!!!finns nog inte nån specifik plats för den . Har du kollat i facket vid höger knä?
på 2 taktarna sitter det nödvändigaste på variatorskyddet men om det finns uttag för det på 4 taktaren vet jag ej!
Vad gäller turbotrycket så finns det chip, dalbäck höll på med lite sånt bland annat typ 190 kusar eller nått blev det
Om det påverkar turbotrycket vet jag ej
Men prova för faan!!! Det har du ju gjort förr med goda resultat

/kumlin
 

Skogsknekt

Välkänd medlem
15 jun 2012
120
0
6
Ska du chipstrimma din FST är det denna som gäller. 2012 version av uppgradering ska du ha. Tänk på att du måste byta vissa delar på trycksidan för att det ska hålla. Speciellt tryckboxen innan insuget men även insugen måsta kontrolleras och kanske bytas mot bättre kvalitet. Jag har gjort en satans massa ändringar men det viktigaste är att allt är tätt från turbo till cylindrar. Finns mycket att göra på utväxling och variator också. Läs på om FST hos denna firma, finns mycket att lära.
http://www.precisionsports.ca/en/product/specific-vehicles-2/polaris-fst-2006-2014-23/polaris-fst-ecu-reflash-106/4-reflash-update-to-2012-version-181.html
 
Last edited: