Assault 800 -11 klipper på höga varv (?)

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
jag hade samma på min jag tycker du ska låna ett par 68 vikter o prova innan du börja lägga en massa pengar på spridare men men det är ju vad jag tycker..
 

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
Sen varvar den stabilt 8150 på fullgas (kollade nyss) då kunde ja hålla stumt i 5 sek kanske.. men när jag höll halv gas och gasade till lite de var då den bööade, och när ja skulle gasa upp ur ett dike.
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Logga en repa och spela upp. Är du på 8300 träffar du inte varvstoppen. Filterproblem då boggar den inte direkt du trycker fullt utan efter några sekunder. Tar du om går den fullt igen.
 

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
inte tid att köra på ett tag nu.. men de är som du säger vid direkta gaspådrag och ibland faktiskt efter ett tags hållande stumt, gasar ja om får ja full kraft igen
 

fullmakaron

Ny medlem
25 dec 2013
2
0
1
N-ling
Precis som Mange nämner tidigare så prova gå upp ett snäpp i vikter...
Min ville dö ibland när man verkligen ville åka rulle över diken å liknande, vilket resulterade att man gick som en Nytro (ubåt) ner genom dikerna haha.
Bytte från 11-66 till 11-68 vikter och problem va genast löst :)
 

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
nu vet jag vad problemet är! jag får övervarv då och då med 11-66 de var därför den dog ibland! provade 10-68 uppe i kronogård idag.. HOJJA.. den varvar bara kring 7700 på fullgas och svarar skit segt på gasen och lever eget liv.. käns som en effektförlust på 30-40% men jag vill ändå inte få övervarvet som jag får från 11-66 men ja vill fortfarande ha samma gassvar osv. Hur ska jag göra??
 

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
med 11-66 varvar den 8250 (+-50) på fullgas och går klockrent, får dock att den dör till ibland. med 10-68 varvar den 7600 (+-100) på fullgas och är allmänt segare.
 

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
inte samma dag, men samma före jo. Var även mer snö när ja körde 11-66 (båda är körd i kramsnö)

Att byta sekundärfjäder (de är gjort på min) men ja vet inte vilken som är där, vad gör de för skillnad? hur beter den sig med hård/mjuk sekundärfjäder? Black/purple är ju orginal står de på sprängskissen, ska man byta tillbax till org eller brukar man byta fjädern till en annan?
 
Last edited:

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
vilket skick är variatorerna i övrigt?
tycker det låter jäävligt konstigt att det ska skilja så mkt i varv mellan dom vikterna..
går maskinen bra i övrigt? lättstartad? bluddrar?
 

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
nu kom jag på.. Varvregulatorn gör ju så att skotern slår in i "DET" läge. så de kan ju inte vara de eftersom den bara tappar kraft tills man gasar igen..? eller finns de 2 olika varvstoppar? :D
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Nu vet jag inte exakt har inte övervarvat min nån gång så vet inte om DET alltid tänds, Men knacksensorn är i princip en microfon som lyssnar på motorn, sen så har dom i motorlabb provocerat fram spikningar å kollat hur dom låter å vilka frekvenser av ljud den skall reagera på. När du övervarvar å den klipper så är det fullt möjligt att den skapar samma typ av ljud som spikningar å därför ger falsk DET indikation. På ett ungefär. Nu säger jag inte att det är så men det är ganska troligt.