Assault 800 -11 klipper på höga varv (?)

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
Nån mer som varit med om att era motorer klipper på höga varv? liksom, ibland när ja håller stumt så dör den till så måste jag släppa gasen och trycka igen för att få tillbax effekt..? ingen som vet vad detta beror på?
 
A

AssaultRMK

Beter din maskin dig såhär?:
[video=vimeo;58886790]http://vimeo.com/58886790[/video]
[video=vimeo;59074970]http://vimeo.com/59074970[/video]
[video=vimeo;59345327]http://vimeo.com/59345327[/video]

I mitt fall berodde det på dålig kontakt i spridarna pga att Polaris limmar fast kontakten i spridaren (fråga mig inte varför). Löstes genom att bryta lös kontakten från spridarna och pilla bort limmet.
 
A

AssaultRMK

Nja så komplicerat är det inte.
Man kommer åt ganska bra att lossa på de två bultarna till fuelrailen utan att demontera allt för mycket, därefter är det bara att dra ut spridarna från cyl (akta så att du inte tappar de 2 oringarna till vardera spridare) och koppla lös dem från kabelhärvan så att man kan arbeta med spridarkretsen på arbetsbänk.

Tog väl kanske runt 3h för mig, då inkluderat 2h funderande på varför kontakterna inte lossnar från spridarna (limmat) , 10min velande fram och tillbak om man skulle våga ta till våld (JA) och 20min svärande över de amerikanska teknikerna (som för tillfället inte var vatten värda).
 

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Min PRO -11 klippte på höga varv det visade sig bero på att jag hade en felkod (som inte visades indisplayen) pga att skotern gått varm. Felkoden nollades och vips gick skotern bra igen :)
Tills motorn rasade vill säga...
 
E

ejwbegysv

Kolla så du har rätt soppa-motstånd också.. Fick DeT i början när jag hade fel soppa..
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Har du bytt bränslefilter? Min klippte på fullvarv. Började lalla med spridarna men bestämde mig för att byta bränslefilter först. Fungerade klockrent efter det!
 

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
fastnat på nå så enkelt som att få bort luftburken :mad: bränsle slangarna är ivägen och jag är väldigt osäker på hur man får bort dom ut kopplingarna.. vart sitter filtret? hur får ja tag på de?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Filtret sitter på sidan av kuftburken. Bara knalla in till en polaris åf och köpa ett.
Man ska ha ett verktyg för att dela på bränslelrdningarna. Går såklart göra ett eget av ett plaströr i rätt dimension.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
Nu har jag pillat bort limmet. (besviken) limmet som var i kontakten där runt kanten har jag svårt att tänka mig att de påverkar nånting.. de var så pass lite?? aja, ska försköka racka ihop dedär nu och hoppas att den går finare !
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Dyrt som fan är det. Finns pirat till äldre rmk. Bara Byta slangar på det. (måste pressas)
Kopplinarna GÅR att ta isär med 2 mejslar eller bäst med en lämpligt bockad plåt! OM man inte har verktyet...
 

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
Den går garanterat i varvstoppen fast det går så fort så du hinner inte se det på varvräknaren testa lite tyngre vikter så ska du se att det funkar kanon sen..
 

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
jag gissar att ditt problem kommer precis när du trycker fullt ? om det är så kommer du inte att hinna se på varv räknaren att den når varvstoppen jag har haft samma problem när jag hade min 11a assault o det är värt att testa innan du ger dig på elektroniken kör du 10-66 vikter ?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Min ville bööa efter ett tag med fullgas. Aldrig vid tvärgas. Problemet försvann med spridarbyte.
Om det då hade med kontakterna eller själv spridarna vet jag dock inte.


Sent from my iPhone using Tapatalk