polaris felkods översättningar vart?

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Pto injector circuit(variator cylinderns insprutare)652(spn kod)
Men såg du vilken siffra som stod under koden?
5 eller 3?
Det är fmi koden,
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
5=open circuit or short to ground,faulty Wiring,injector,stator or ECU
3=circuit shorted to battery voltage.
Skulle tro du har 5,glapp i kablage,dålig kontakt till spridaren.
Kontakten till själva spridaren kan sitta,vissa har varit rejält limmade.sitter en massa tape wirat runt kontakten.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Har du garanti,så gör inget själv,tippsa dom på verkstan & be dom byta bägge spridarna.
Om du inte har garanti, så bara å börja ta isär kontakter å spraya elektronik rengöring.kan ju vara nå skavt kablage åxå.eller rentav trasig sprutare.
 
A

AssaultRMK

Fick samma felkod på min maskin när den tjärvade med tvekningar.
För mig berodde det på glappkontakt. Polaris limmar ihop kontakten till spridaren med kablaget kontakt (fråga mig inte varför), detta hade gjort att lim kom på stiftens kontaktytor och orsakade glappkontakt.
Att ta lös kontakten och pilla bort allt lim löste mitt problem.

Så har du inte garanti kvar så är mitt tips till dig att kolla upp det.
Annars lämna in till ÅF så får de byta spridarna (spridarna säljs ej lösa så båda byts samtidigt tillsammans med kablage)

Förövrigt så står alla felkoders betydelse i handboken som följer med skotern.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Har hela verkstads handboken på pdf fil,har den även i mobilen,bra å ha med om det händer något medansvar man är å kör, men 2013&2014 är inte med,dock så är det inte enormt mkt.som skiljer, voltregulator,QD,spridare?&i år ny tps på 2014, kanske nån som vet vars det går å tanka hem senaste verkstadsboken?
 

Maengs

Välkänd medlem
26 dec 2013
126
0
6
Boden
Känns som kontaktfel för mig, om den varnar på öppen krets, kortsluten till jord.
Men då det är garanti, och kontakterna är limmade förstår jag att det blir byte. men be dom för guds skull att värma lös kontakterna o ta bort ev lim på stiften före dom monterar:) annars kommer nog felet tillbaka som ett brev på posten;P
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Maengs:Spridarna är kompletta med kablage, så dom byts som en enhet.
MatsT:vet du om dom kollade något på kontakten i spridar kabelhärvan?, känns som det kanske glappar/dålig kontakt där?bra är ju i varjefall att dom byter ut rubbet.