Polaris RXL 650 EFI Oljepump

nike900

Aktiv medlem
28 aug 2013
56
0
1
Umeå
Polaris RXL 650 EFI

Hej, undrar om man kan ta bort den separata oljan, å bara blanda direkt i tanken då jag inte vill att den ska skära för äldre motorer har ju den tendensen... och vad behövs göras ? Har aldrig varit å pillrat i en Polaris EFI förut
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Om du har remdriven vattenpump (som jag tror du har) kan du plocka bort oljepumpen och täta hålet med en platta.
Kör sedan på 3% i tanken. Men obs jag är inte helt säker på att du har remdriven vattenpump så kolla det!
Har man kuggdriven vattenpump måste man tillsätta olja in i pumphus när man tar bort oljepumpar.
 

nike900

Aktiv medlem
28 aug 2013
56
0
1
Umeå
har en remdriven! :) så de är bara att plocka bort pumpen,behållaren och plugga alla slangar å köra? blanda i tanken :D
 

Peter Johansson

Aktiv medlem
5 jan 2010
82
0
6
Boden
Hej om du har efin kvar så måste du köra med separat smörjning , då insprutarna inte klarar av att sprida bränslet med olja ,det blir för segt hålen i spridarna är för små . Jag vet det för jag har provat på en RXL som jag har ägt .Så prova inte blir en massa besvär min gick två kvällar utan separat sedan började det med start svårigheter började bluddra började blinka felkoder på efin osv, så jag monterade tillbaka allt.