Yamaha 2015

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Ja det är det inte så långt kvar, va tror vi kommer i år? Det verkade ju lite som nya motorer enligt tidigare skvaller och artiklar!
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
jag tror att nytron kommer att försvinna, iaf för vi i Skandinavien
Mycket möjligt! Då måste de kompltera med en Viper MTX garanterat. Hoppas de kommer med en ny motor. De roigaste vore en Exciter med ny typ av motor, nu när de ändå dammar av gamla namn.

Turbo på Vipern som val i modellen kanske?
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
5 nya modeller under 5 år är vad som har sagts. Vad det blir får vi se runt feb-mars. Något med längre matta lär komma i år. Viper MTX?
 

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
5 nya modeller under 5 år är vad som har sagts. Vad det blir får vi se runt feb-mars. Något med längre matta lär komma i år. Viper MTX?
touring modellen av viper som redan.säljs i USA/Canada lär.nog komma ,2015
 

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
Last edited:

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Notera att Yamaha har släppt 2st nya och väldigt intressanta MC motorer som kommer köras i sommar, 900cc kubik med crossplane vevaxel samma typ som Yamahas R1a... och även en 2 cyl 700cc motor på dryga 70hk, orginal.. men enligt säkra källor så ökar man väldigt enkelt effekten på bägge av dom 2 motorerna;)
På chassie fronten skulle de vart väldigt behövligt att få se en YAMAHA :)
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
13e februari släpps yammorna på nätet. Tidigt datum kan ju innebära intressanta nyheter.
Källa på det?
Eller är det nån som hörde att nån sa att dom trodde att nån kanske visste att det är då som 2015 släpps.... :)
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
jag ser två vägar

alla motorer i varianterna av Cat chassit (smarta valet)

ett eget enhetligt chassi till alla motorer

det blir säkert inget av det. Men det är vad som är rimligt om man kollar till företagande med symbioseffekter och vinstmaximering och annat tråkigt som utdelning men jag röstar på alternativ 1... Apex motor i Mountain maskinen, Nytromotorn i befintlig nivå, phazermotorn i ingångsnivå och touring... Yamaha Viking blir kvar som "ren" yamaha

källa mitt huvud
sannolikhet 5-7 %