Polaris dragon 800 rmk -10 blöddrar på låga varv

Niborrobin89

Medlem
6 jan 2014
12
0
1
Hej
Har en polaris dragon som går dåligt på låga varv upp till 4-5000 varv sen går den som en klocka efter 5000 varv. Det är även dålig tomgång så när man lägger i backen så lägger motorn oftast av
Är det någon som har någon lösning vart jag kan börja felsöka förutom byta stift? Min tanke var att den går för snålt så man skulle vilja justera bensin och luft flöde någonstans men vet inte vart man gör det om det ens går ?
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Hur långt har den gått?
Kollat upp avgasportarna å rengör dom? Går den lika kall som varm?
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Hade samma problem med min RMK800-10, den dog då jag la i backen. Slutade med att Wössner kolvar monterades. Har inte haft problem med tomgången efter det.
Börja med att ta ett komptest på maskinen.
 

Niborrobin89

Medlem
6 jan 2014
12
0
1
Den har gått 200 mil
Ja den går lika dåligt när den är kall
Finns det nått instrument man kan köpa för att kolla kompen i motorn och vad ska kompen vara på isåfall ?
 

Niborrobin89

Medlem
6 jan 2014
12
0
1
Hittade en komp mätare på biltema för 200kr
Är det bara att skruva i den och dra i snöret så man ser att det är motstånd i cylindrarna?
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Jag gör så att jag tar bort tändstiften, skruvar dit komptestaren sedan drar jag ordentligt några ggr (tills mätaren stannar).
Gör sedan likadant på andra cylindern
Viktigt är att det inte skiljer alltför mycket i komp mellan cylindrarna.
 

Niborrobin89

Medlem
6 jan 2014
12
0
1
Var förbi en polaris verkstad och lyssnade lite, och han trodde att felet kunde bero på felkoder så dom får ta en kik på elen och se vad dom kommer fram till