Turbo polarisar

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
En undran då det här med turbo börjar bli mer och mer intressant ju mer man läser .

Blir skotern mera "lättkörd" med turbo monterad ? Frågan ställs mest till dom som har en pro-ride med turbo

Funderingen jag har är lite svår att förklara , men ibland när man kör så kanske man har alldeles för bra grepp i mattan fast man kanske inte vill ha det just då, och då går det lite för fort, och funderingen med turbo är väl om man lättare kan spinna till detta Tex när man vill vända snabbt om ni förstår vad jag menar?

Nu är man ju inte direkt en burandt men nyfiken får man ju vara ändå :) men ska låta er som har turbosar på era maskiner få testa denna vinter också så man får höra lite flera utvärderingar då det är rätt mycket pluring som ska ut för denna saks skull.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Tror jag förstår hur du menar, och ja jag tycker faktisk att maskinen är mer "lättkörd" med turbo i den aspekten, dock har jag inte bara monterat turbo i år utan även smalare framvagn. Men för trädkörning som jag mestadels sysslar med så tycker jag turbon funkar över förväntan, att köra av och på med gasen är inga problem, den svarar blixtsnabbt men ändå relativt snäll i karaktären. Trodde faktiskt inte att den skulle funka lika bra/eller bättre som originalmaskinen vid trädkörning.