polaris digitala instrumentpanel, 900cc.

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Hejsan.
Någon som vet hur man byter färgen på instrument belysningen?
Men lyser blått som tydligen är instälning för amerikanska mått. Sen så blev det ingen större skillnad nu när jag bytte till en annan. Hittade ett litet batteri som va bakom instrumentbrädan. Vad är det för nått batteri?
Problemet med instrumenteringen: lyser blått (tror den ska lysa rött), tankmätaren visar lite soppa i tanken, vet inte om tempmätaren funkar men visar då bara 55grader. Hastighetsmätaren fungerar inte. Så trippen funkar inte heller.
Det enda som jag vet funkar är varvräknare.
Tacksam för svar.
/Nisse
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Standard vs. Metric
The MFD will display either standard or metric units of measurement.
While viewing a screen that displays measurements (MPH, km/h or
temperatures), press and hold the MODE switch until the unit of measurement
changes (about 10 seconds).

Speedometer/Tachometer
To change viewing preferences, press and hold the MODE button for
three seconds. When the button is released, the new setting becomes
active and screen colors change.


Sådär säger handboken. Blå vid RPM på analoga visarn och röd vid hastighetsvisning. =)

Batteriet är antaligen till för minne. Drygt annars om du måste ändra färg varje gång du startar. =) Hur du får resten att funka vette fan. Tankmätare sitter på tanken, det du ser i displayen är laddning. Har jag för mig iaf. =)

Edit: Mode är alltså när man trycker blå knappen uppåt. =)
 

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Har både batteri och tankmätaren på displayen. Har bara digitalt ingen analog. Min tanke är ju jag vet inte vart felet är. Har aldrig prövat byta till röd display. Tänkte varför inget funkar. Eller är ju bara varvräknaren och ev tempen då. Har även bytt ut två relän som en annan tipsade om, och nu det sista jag gjorde va byta mätaren men ingen skillnad. Som sagt är bara en digital mätare och inte en som bara har en analog och digital.
 

johannyman

Välkänd medlem
18 jan 2011
152
0
6
Uppsala
Men om du börjar med att ändra till "rött" så du får metriska mått! Sedan så kanske det händer mer? Annars är det imperial och då får du farenheit på motortemp osv.. Jag skulle slänga en chansning på att det går troll i kablaget.
 

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Ska ju självklart ändra så man får "normala" enheter eller vad man ska kalla det. Men är tveksam på att det kommer att börja funka men.... Har kört många maskiner med bara varvräknare å inget annat. Men skulle kännas bra om man fick till elen på den.
 

johannyman

Välkänd medlem
18 jan 2011
152
0
6
Uppsala
Kan du inte lägga upp en bild när den står på tomgång så man får se hur instrumenteringen ser ut? Det kan såklart vara kretsfel i instrumentet, kompisen har som sagt fått byta sitt på grund av massa kallödningar!
 

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Få se om jag får mig ut...
Men när man drar igång ben så blinkar Seruce några gånger, sen så startar varvräknaren.
 

Peter Johansson

Aktiv medlem
5 jan 2010
82
0
6
Boden
Hej när du har startat håll övre delen på knappen på styret inne en bra stund så ändrar den färg, har för mig att det står MODE på den . Det lilla knappcells batteriet är till klockan. Displayen på 900 är mycket bättre än på nyare polarisarna , på 900 kan du få fram max varv max hastighet ytter temp höjd över havet tank mätare två till och med så man ser bränsle förbrukning bla. Och hastighet och varv tal tillsammans på analog och digital , på nyare polarisar måste du välja hastighet eller varvtal då dom har bara en display.
 

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Okej... Ska det kanske vara kontakten som hänger där uppe bredvid de digitala kontakterna.??
För det är väll ingen wire??