Någon som vet hur det är med 1+1 dyna på boondockern 2014?

Alle377

Medlem
1 sept 2010
40
0
6
Är det någon som vet hur det är med 1+1 dynerna till nya boondockern? Är det så att man behöver x-trim dynan? Jag är nämligen inte första ägare på den så jag hade inte möjlighet att göra build your ride. Och nu i efterhand kan det ju vara trevligt att skjusa omkring bruden ibland. Men samtidigt är xtrim dynan lite större så man kanske får plats med en stjärt till utan att behöva 1+1 dynan? :eyebrows:
 

Pudro

Ny medlem
26 jun 2013
4
0
1
Domsjö
Man behöver X-trim dynan säger både ÅF och tillbehörskatalogen. Blir rätt dyrt att uppgradera. Tror det var ca 6 för extradynan och 3,5 för x-trimdynan dvs 9500 spänn! Kolla på forumet om nån vill byta till sig lilla dynan vet jag.
 

Alle377

Medlem
1 sept 2010
40
0
6
Okej, jo jag var å pratade med en åf idag och då hade lynx sagt att dom har gjort fel. Men dom skulle inte ge boondocker dynan till dom som fått x-trim dyna.

Så ifall det är någon som är intresserad av att byta till sig en boondocker dyna så är jag intresseread :)
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
jag fick höra att om någon absolut ville ha boondockerdynan på sin BD3700 så går det bra att byta, fanns tydligen tillochmed skriven info om det.
däremot kommer folk troligtvis hålla hårt i xtrimdynan eftersom man behöver den för 1+1dynan
 

antenorgren

Medlem
9 jan 2014
26
0
1
hofors
Hade första provturen med x-trim och 1+1 dynan igår. Fungerar över förväntan tycker både jag fru och barn:) Nu får vi plats alla fyra ( barn 3 och 5 år ). X-trim dynan är inte så mycket större än bd dynan så kan man leva med att det inte blir kosmetiskt korrekt så funkar det med bd dyna och 1+1 dyna. Ska försöka lära mig hur man lägger upp bilder så kan jag visa:)
 

gatti

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
Skulle gärna vilja se kort på hur det ser ut med 1+1 dynan någon som kan ordna det ?
 

Alle377

Medlem
1 sept 2010
40
0
6
Såg ju ändå inte så tokigt ut! Men blir det ett hål mellan 1+1 dynan och vanliga dynan? eller blir det bara en "ojämn" linje?
 

Pudro

Ny medlem
26 jun 2013
4
0
1
Domsjö
Troligtvis säkerhetsskäl till att man har Xtrim-dynan som krav när man säljer 1+1 dynan. Fastna i glipan kanske?