Polaris assault 800 2014 remätare utan dess like !!!!

14 jan 2014
14
0
1
Flång ny skoter 2 franssade remmar på 30 mil, efter andra remmen sattes det v-kit ingen skillnad.. vad är problemet rengjort skivorna på variatorerna noga och kollat motorfästena... måttligt less någon som har nått tips ?
 
14 jan 2014
14
0
1
har tagit bort ena brickan bakom sekundären får att få den flytande verkar inte hjälpa det heller..
dock så har jag kollat att motor verkar vrida på sig rätt mycket tycker jag, någon annan som märkt det på sin maskin ?
 
14 jan 2014
14
0
1
Jo man har garanti men dom verkar ju inte kunna lösa problemet, vad jag suttit å läst så verkar jag inte vara den enda som har problem med det hära.. sen är man ju inte så sugen och hålla på att åka in och ut på verkstan :)
 

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Är ju bara de att dom får fixa de. Blir nog billigare att åka fram och tillbaka är ja rädd. Remmar är inte direkt billiga. Skulle tjuta på ja. Ny maskin ska INTE äta rem :)
 

Maengs

Välkänd medlem
26 dec 2013
126
0
6
Boden
Men herregud åk in till ÅF..
Linjeringen har varit fel på 3 av 3 14:s för mig o mina polare. ena polarens var det värsta mekanikern sett iprincip. fick lossa motorn o fixa till den för det gick inte att schimsa den bra.
3,5-4 mm fel var den. min var ca 2-2,5 mm fel.
2 remmar fransade för mig också.
 

Maengs

Välkänd medlem
26 dec 2013
126
0
6
Boden
Haha jo tackar som frågar! nu varvar den som aldrig förr;)
köpte mig en speedtech slutburk (rostfria) som jag monterade efter första provturen.
tydligen den som orsakade att skotern inte varvade över 7800rpm.....
med originalburken varvar den på som fan.
så nu ska jag ligga på speedtech ang deras skitslutburk som dom hävdar ska funka från 2011 o framåt!
 

I See the Line

Välkänd medlem
19 dec 2013
186
0
6
Norrbotten
Klart du ska lämna in den, du får ju ny rem om linjeringen är fel.
Vad har du för variatorkitt? Det är ju relativt intressant att veta i sammanhanget
 
14 jan 2014
14
0
1
bor uppe i pajala så tänkte ringa sixten nilsson imorgon o höra.. SMP v-kit är det funkar riktigt bra var inne på att köpa diablo vkittet först men fick det här 1000kr billigare ! dock så är det orginal helix på det jag har, men funkar riktigt bra, rejält klipp !