drivhjul sllirar trots hårt spänd matta

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Hej mina driv hjul slirar trots jag spänt min matta hårt. Törs inte spänna nå hårdare för då lär den vell gå av. Nån som vet om man kan göra för att det ska sluta. Jag har fundera på non slip men tror inte det finns i 7kugg 2.52 delning. Sen fick jag ett annat fel som hände på vägen hem. Fick två efterknallar jag gasade och släppte gasen och gasa igen. då tappa den ork och så small det.
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
7t no slip för 2,52 axel är inte de vanligaste på blocket. Jag tror inte att det är värt de för dig mini.
De sitter väll flipp-boggie på din gamla racer?
Mattan slackar när den fjädras upp, den spänns inte vid just denna rörelse.

Avgasknallarna kan vara lite vad som helst, men starta en ny tråd ang de om du vill ha hjälp av någon.
Blanda inte dina frågor.
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
7t no slip för 2,52 axel är inte de vanligaste på blocket. Jag tror inte att det är värt de för dig mini.
De sitter väll flipp-boggie på din gamla racer?
Mattan slackar när den fjädras upp, den spänns inte vid just denna rörelse.

Avgasknallarna kan vara lite vad som helst, men starta en ny tråd ang de om du vill ha hjälp av någon.
Blanda inte dina frågor.
Okej ska inte blanda frågorna men jag har 1 tums axel med 7 kugg 130-135mm ytterdiameter
med 2.52 delning. Hjälp mej gärna att hitta jag har kolla både stenmarks och duells
 
Last edited:

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Det kan inte vara så att mattan eller drivhjulen är soppslut?
Nej då det är första vintern men det konstig är att det blev så här efter jag ficksade starkare skarvplåtar. Då dom andra brast tidigare kunde jag klättra hur bra som helst i lössnö. Men inte kan jag det nu när det slinter så mycket. Kan spänningen på fjädrar ha nån inverkan ska prova att släppa på dom fram
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Sillen, hade du flipp-förlängning eller inte? Alltså en fjädrande förlängning på boggieskenorna?
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Ficksatt jag var ut på en snabb tur och minskade fjäder spänningen fram bit för bit. Tillslut kunde jag göra riv start igen. Kan det ha blivit en annan vinkel på boggien som orsakade det ?