Isrivare till Boondockern?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag har kollat runt på isrivare till min maskin och det finns ju olika varianter. Nån som har tips på några som funkar bra?
 

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Dom nya brp-original, som jag hittills bara set på summit, ser bra ut med dubbelfjäder så att man kan backa, och en krok att hänga upp dom på.
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Dom här fungerar bäst, går dock av om du backar med dom. Körde hela förra säsongen med såna här på förra freeriden och dom fungerar grymt bra, går att köra fast föret är riktigt hårt före.
Vajerrivarna är totalt värdelösa, har provat både med en klo och den med 2 klor. För det första så vill klorna lossna, verkar vara så med alla olika varianter. Sen så vill vajerna tappa "minnet" och då är den ju värdelös inge tryck mera. Sen kommer du inte i närheten av samma snösprut med vajerrivarna. Brps original har jag kollat på men dom är rätt dyra och ser ut som om dom skulle kunna va i vägen lite.

Dom här skulle va intressant att prova: http://www.gobigparts.com/ICE-STORM-REVERSIBLE-SCRATCHER-BY-OVER-THE-TOP-PERFORMANCE.html
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Finns det flera versioner på dom isrivarna som monteras på boggieskenorna? Länk?