Dekalkit Arctix FX

Daljoo

Välkänd medlem
23 mar 2006
200
0
16
Vännäs
Någon som nyligen monterat ett dekalkit från arctic? Deras nya vinyl med små luftbubblor ska tydligen inte våtmonteras, känns lite svårt tycker jag. Någon som provat montera utan vatten?
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
jag monterade ett nu i december och då hade väl dom de nya? stog då på instruktion att den skulle monteras utan vatten! gick hur bra som helst! vara bara en del på varje sida av huven som ja inte fick till och kmr använda vatten till dom där bitarna i framtiden! Den e ganska bra på så vis att du kan slita lös den och rikta om den om den skulle börja dra åt nå håll! En sak dock är ju att man ser ju i alla filmer då dom kör i skog osv. och deras kitt ser helt och fint ut! Men nu har ja kört ca 30 mil i skrå och trångskog och som de ser ut så kmr halva kittet va borta innan den här vintern e slut! Vinylen lossnar men klistret sitter kvar! :(
 

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
Mitt kitt har spruckit på några ställen i helgen.. vilket resulterat att stora bitar lossnat! Visst det var en kall helg med temp runt -20.
Efter nån rullning så var det sprickor i det.
Garanti, eller vad tror ni?
 

Superfly

Medlem
10 nov 2009
44
0
1
Jokkmokk
Det går fint att montera enligt anvisningarna, det går ju att dra bort å sätta om några ggr utan att förstöra dem, jag var skitnoga i början tills jag insåg att det inte var jag som gjorde fel utan att det var mönsterpassningen som inte var 100, vissa delar går bara inte få perfekt, men det är ju inget som märks, ser ju bra ut på håll..:), är nog bara jag och perfektionister som märker det skulle jag tro, vissa delar är lite svårare å sätta, men var i överlag riktigt bra kit, bubblor får man knappt om man monterar efter anvisningarna, och dem som kanske blir kan man ofta värma bort i slutfasen
 

Superfly

Medlem
10 nov 2009
44
0
1
Jokkmokk
Vill bara fylla på, det går ju inte att värma bort för stora och för många bubblor, tänkte så du smackar dit det och tänker fan vad mkt bubblor, men det var ju en snubbe som sa att dem går värma bort dem, men lite går det att fixa iaf
 

Daljoo

Välkänd medlem
23 mar 2006
200
0
16
Vännäs
Ok, tack för svar. Blir montering onsdagkväll. Låter ju trist att dekalerna ska spricka och gå sönder, de är ju inte gratis direkt..