Proclimb M800 - MDS eller Diablo variatorkit?

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
MDS finns på Blocket för 2200:-
Diablo (inkl. helix) ligger på 4195:-

Är det värt 2000:- till för Diablo's kit?
Kan någon redogöra för skillnaden mellan dessa två?
Är dessa kit kompatibla med -14's annorlunda drevning?

Kör helt standard setup nu, HCR -13.
Vet inte om den kommer drevas om till -14 setup vid första service... sekundären kommer ju bytas i alla fall.
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Exakt, Speedtech glömde jag, är ju ett mellanting prismässigt.
Märkligt att ingen har åsikter gällande detta...
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Diablo-kittet innefattar hela kittet, inkl. support.
Anpassas efter dina ev. modifikationer.

MDS.
Fungerade fint på min '12 M800. Är ju endast en fjäder och vikter, så det är ju inte riktigt någon större förändring i karaktären.

Speedtech kör väl Dynamo Joe, och det är ju... Mja, sådär lagoma ungefärliga inte alltid bäst.
Grrejor anpassade för amerikanska förhållanden, på högre höjd än vad vi någonsin kan ta oss.
Gissningsvis är supporten lika dålig efter att man har köpt grejor därifrån, som innan man köper grejor därifrån - dvs. katastrofalt dålig.


Har man 4195:- i budgeten hade jag inte tvekat att välja det bästa.
Nöjer man sig med lite bättre än standard så är det 2200:- till "Micke" i Luleå.
 

m@rke

Aktiv medlem
30 okt 2009
92
0
6
luleå
speedtech kör med bikeman performance. har stoppat ett sånt på min m800 hcr har inte hunnit testa det än
Diablo-kittet innefattar hela kittet, inkl. support.
Anpassas efter dina ev. modifikationer.

MDS.
Fungerade fint på min '12 M800. Är ju endast en fjäder och vikter, så det är ju inte riktigt någon större förändring i karaktären.

Speedtech kör väl Dynamo Joe, och det är ju... Mja, sådär lagoma ungefärliga inte alltid bäst.
Grrejor anpassade för amerikanska förhållanden, på högre höjd än vad vi någonsin kan ta oss.
Gissningsvis är supporten lika dålig efter att man har köpt grejor därifrån, som innan man köper grejor därifrån - dvs. katastrofalt dålig.


Har man 4195:- i budgeten hade jag inte tvekat att välja det bästa.
Nöjer man sig med lite bättre än standard så är det 2200:- till "Micke" i Luleå.
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Diablo-kittet innefattar hela kittet, inkl. support.
Anpassas efter dina ev. modifikationer.

MDS.
Fungerade fint på min '12 M800. Är ju endast en fjäder och vikter, så det är ju inte riktigt någon större förändring i karaktären.

Speedtech kör väl Dynamo Joe, och det är ju... Mja, sådär lagoma ungefärliga inte alltid bäst.
Grrejor anpassade för amerikanska förhållanden, på högre höjd än vad vi någonsin kan ta oss.
Gissningsvis är supporten lika dålig efter att man har köpt grejor därifrån, som innan man köper grejor därifrån - dvs. katastrofalt dålig.


Har man 4195:- i budgeten hade jag inte tvekat att välja det bästa.
Nöjer man sig med lite bättre än standard så är det 2200:- till "Micke" i Luleå.
Tack Camata för en mycket bra sammanfattning!
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Åker bikeman V-kitt i min. Magnetvikter och ställbar helix.
Inställningarna är oändliga.
Kört 26 mil och matar på fint.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
En av mina vikter har pajjat. Rullen har nött in säkert 1 .-1,5 i vikten.... :Cry:
Är vikter med slunga, månne om de var heel clicker. Har vart väldigt nöjd med min variatorsetup!

En kille här i stan säljer ett MDS kit till sin och vad jag förstått har den inte slungan.

Kan sätta på mina originalgrejjer å köra tills jag köpt de nya kittet. Men känns som jag vill gå på vikter med slungor då de funkat så bra bra. Man känner när man får upp lite varv att den börjar mata på så bra.

Men tar ju lite längre att beställa från usa också så.

Vad tror ni? Har era MDS funkat bra?
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Det är heelclicker, vill du ha tag i en vikt ring knr sledtech i Boden är mitt tips.