Demontera boondocker turbo kitt på dragon 800

shadowline

Välkänd medlem
18 jan 2011
168
0
6
Tjeeena!

Köpte mig en 09a dragon 800 med boondocker turbokitt. Tänker återställa skotern och köra i standard utförande så att resten av familjen vågar köra den.

Är det någon som vet säga hurpass mycket jobb det är? Kittet är ju "plug and play" så det borde ju gå att fixa ganska snabbt?

Har original ljuddämpare och luftburk


Mvh
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
enda jag kan tänka mig är att till vissa kitt (arctic exempelvis), så fick man svetsa om avgassystemet ("kröken") för att få dit turbon. Kan vara värt att kolla på det.
 

shadowline

Välkänd medlem
18 jan 2011
168
0
6
Tack för snabb respons!

Jag har andra vikter till variatorn men har inte kollat upp om det är std. Har ert komplett avgassystem till den. Den har en annan topp med lösa förbränningsrum. Har två extra toppar så ngn borde vara original,antar att kompsänkningen görs med en annan topp?

Power commander? Den har ju boondockers boxen, men det är där det blir lite oklart.. Visst sitter original ECU kvar
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Boondocker boxen är bara en piggyback så original ecu sitter kvar.

Ställ om alla siffror till 0 så kan du behålla boxen och alla värden ska vara original.

På detta sätt kan du med fördel bestycka om den som du vill senare.

Känns detta osäkert sliter du bara ur den.
 

shadowline

Välkänd medlem
18 jan 2011
168
0
6
Boondocker boxen är bara en piggyback så original ecu sitter kvar.

Ställ om alla siffror till 0 så kan du behålla boxen och alla värden ska vara original.

På detta sätt kan du med fördel bestycka om den som du vill senare.

Känns detta osäkert sliter du bara ur den.

Ja helst hade jag ju velat få bort den komplett så man kan sälja bort hela rubbet
 

Nora

Medlem
26 sept 2011
48
0
1
Norberg
Det är inga större problem att plocka bort det. Ladda bara ner monteringsinstruktionerna från BD hemsida om dom finns där och plocka bort i omvänd ordning. Finns det inga instruktioner mailar du BD och ber dom skicka instruktionerna för just din modell.
Har själv plockat ur mitt BD kitt tillfälligt o det är bara ta isär kontakterna. Är ju plug and play så alla kontakter har ju sin make/maka.
 

shadowline

Välkänd medlem
18 jan 2011
168
0
6
Hej! Jo har kollat lite bättre på dedär så det verkar inte vara nå större sak, fick med alla papper också. Är bara variatorn jag inte kan rå på då jag saknar verktygen till p85.

Ingen som råkar ha liggandes billigt verktyg till p85?;)