Ingen gnista polaris 900

psyfox

Aktiv medlem
14 dec 2012
92
1
8
uppsala
Har ingen gnista på min 900, jag har ström och jord fram till tändspolarna men får ändå ingen gnista :-S tändspolarna har jag bytt till nya så jag funderar på två saker och de e om dödmans greppet i gasblocket ställer till det och hur man kopplar ur det korrekt ( har ett dödarsnöre istället ) och hur många volt jag ska få ur tändspolarna

Tack
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
kan vara statorn men man utesluter den först genom att koppla bort alla dödare. Om du hittar en beskrivning på hur man tjuvkopplar motorn ut från första plint från stator är det bäst. Kan i bästa fall finnas beskrivning på det på youtube. Sök stator polaris 900 +´årg.
Annars kan du med uteslutningsmetoden lista ut hur du ska bygla före tandningslås/stopknapp. Endera ska de bara dras ur i plint eller två kablar ska byglas för att få tändning. Mät hur brytaren beter sig så vet du om de ska byglas eller ej.

Om du hittar mätvärden OHM på statorn och mellan vilka kablar den ska mätas mellan är det ännu enklare test och mycket troligt fel. Samma sak där kan finnas på youtube eller goggla ohm värde. Skriv på engelska så får du fler svar!

Uppge gärna din modell och årg.