Älg attackerar skoteråkare!

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Tycker senariot är något värre än den tidigare videon, förutom att det inte är nån dödlig utgång i detta klipp.

Dom driver ägen med motorfordon, det pågick inte i förra videon.

Tror du han hade skickat iväg ett andra varningsskott? För den tidigare vart påsprungen två gånger.
Betvilar att dessa människor inte kommer bli lika kritiserade för att utgången blev att älgen gick vidare, men frågar du mig så är detta beteende värre än vad som visades i förra videon.

Förra gången så talades det mycket om hur skoteråkaren "pressade och stressade" älgen, vad tycker ni den här gången?

Kyligt gjort, men varför jaga när du inte får fälla?
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Jag tycker att han åkte efter älgen i början av filmen på ett onödigt sätt.
Direkt när filmen startar så är älgen strax framför och de åker efter den, ganska nära tills den stannar.
Hade de stannat direkt och inte åkt efter så hade älgen säkert fortsatt och sprungit tills den inte känt sig jagad.
Nu tror jag den kände att den inte klarade att springa ifrån skotern och stannade därför för att konfrontera... En sista utväg för älgen.

Men mannen skötte det snyggt när han blev attackerad.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Kan bara hålla med om att dom "jagar" älgen på ett väldigt onödigt sätt, kommer man ikapp en älg låter man den springa iväg innan man fortsätter köra... annars blir de ju som på filmen att den känner sig pressad och måste försvara sig...
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Hur svårt ska det vara att stanna när det kommer en älg (eller ett vilt djur över huvudtaget). Har skoteråkarna i USA bråttom eller?. En annan hade ju stannat direkt och beskådat det mäktga djuret istället, är ju en tjusning att möta på det vilda när man är ute på tur.