Polaris xlt går bara på 2 cylindrar. Hjälp!

Carmanhimself

Ny medlem
12 aug 2014
4
0
1
Hedesunda
Har en polaris xcr -96 med xlt motor med trippelpipor och xcr förgasare går inte på cylindern närmast variatorn. Har kollat vevaxeln så gott jag kunde och den verkar inte vara vriden. Har kollat kompen och den låg på ca:9 på alla cylindrar. Har också gjort rent förgasarna utan framgång. Fick den att gå på alla cylindrar en liten stund förra året och har för mig att jag spillde i lite bränsle direkt i tändstifthålet. Har bytt plats på förgasarna men inte heller detta gav något. Har också packat om bränslepumpen. Vad är nästa steg? Yttre packboxen mot variatorn på vevaxeln?en bult är av till utblåset på den cylindern men det kan väl ändå inte spela in? Nya insugsgummin sitter det på också. Alla seriösa förslag är mycket välkomna. Jag köpte skotern i detta skick men förra ägaren påstår att den gick på alla senast han använde den men att den aldrig gått riktigt bra under hans ägo.
 

Carmanhimself

Ny medlem
12 aug 2014
4
0
1
Hedesunda
Har nu försökt mätt upp vevaxeln lite bättre. Kan eventuellt vara så att vevaxeln skiljer 0,5 till 1 grad på cylindern den inte går på. Är detta tillräckligt för att den inte skall gå på den cylindern?