Edge xcsp 700 2001 136"

22 aug 2014
16
0
1
Hudiksvall
Hej tänkte kolla om någon kan ge tips på att få min skoter att bli lite roligare att skjutsa runt arslet på,det är en polaris xc sp edge 700 2001 med en 136" rmk boggie och 38as matta,vill få den rappare och med bättre gasrespons,och gå bättre på rullen? Tex om man ska/kan ända något i boggien,den är neddrevad och hårdare variatorfjäder,bör jag kanske byta till lättare vikter i primären? Tacksam för svar och tips
 

Jonkåkarn

Medlem
27 dec 2013
18
0
1
Näsviken
Jag skulle kolla reedläpparna innan man börja gå på med annat. Är dom skadad lite grann så får du oftast sämre gasrespons. Blev en jävla skillnad när jag bytte på enduron.
 
22 aug 2014
16
0
1
Hudiksvall
Tack för svar :) Renoverade motorn i vintras och skruvade bort gasare och gjorde rent dom och tittade till reedsen och dom såg fina ut,bytte även stift och dom ser fina ut (mocka brun) rätta mig om jag har fel:) kan det vara värt att byta till lättare vikter i primären? :) den böar inte iväg så det är ju inte så att den är dyng slö men jag skulle vilja få ut det där lilla extra som går:)
 

f_nord

Medlem
11 mar 2011
28
0
1
Överhörnäs
Tror att det där är den jag byggde.
Då drevade jag ner den och monterade Healclicker vikter.
Då höll jag jämt med ves 800'or upp till 130km/h.
 
22 aug 2014
16
0
1
Hudiksvall
Jo det satt heel clicker fjäder på den men jag skruvade upp variatorn och tittade så hade den fjädern gått av:p hade 3 stycken fjädrar hemma och tog den hårdaste och petade i:) är det du som satte dit rmk boggin? Vet du vad det är för årsmodell på den isf?:)
 

f_nord

Medlem
11 mar 2011
28
0
1
Överhörnäs
Sitter inte Heelclicker vikterna kvar?
Om dom är bortplockade så ska du nog skaffa ett variatorkitt till den.
Blev stooor skillnad när jag fått till hc vikterna som jag ville ha dom.

Förlängningen var ett original kitt från polaris för att förlänga Edge modellen.
Man fick boggiskenor, kylare, förlängning till bandtunneln m.m.

Antar att dekalerna på huven har röd botten istället för blå som det ska vara på den modellen.
I så fall är det min gamla.