Polaris 2016

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Fotstegen såg inte ut som något nå mexare sitter och svetsar ihop varje dag på en fabrik, tyvärr. Det ger nog en viss aning, men själva tunnel m.m. blir nog väldigt lik nuvarande. =)
 

alexhegi

Aktiv medlem
6 jan 2011
58
0
1
Ser rikigt rå ut! Tror då iallafall att den "nya" motorn kommer sitta i alla modeller. Sen är det väl dags för polaris att utveckla en 4-taktare
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Ser rikigt rå ut! Tror då iallafall att den "nya" motorn kommer sitta i alla modeller. Sen är det väl dags för polaris att utveckla en 4-taktare
tydligen passar inte den motorn på gammla chassiet så kommer nog komma med samma framdel som axys om det blir nya motorn vilket jag hoppas :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
tydligen passar inte den motorn på gammla chassiet så kommer nog komma med samma framdel som axys om det blir nya motorn vilket jag hoppas :)
Med den gamla bottendelen så passar ho-motorn fint i befintligt chassie, så det är inte så svårt att lösa..
 

fire02

Välkänd medlem
4 feb 2012
142
0
16
Piteå
hoppas Polaris bygger den tills 2016, då blir det första gången man kommer att bli Polarisägare!:)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
jag hoppas på en sån här :)

Finns inte en chans att någon tillverkare gör en ny tvåtaktstrippel. En trippel kostar mer än 50% mer att tillverka än en tvåcylindrig motor, men mera troligt ungefär dubbelt, vilket innebär att det inte kommer hända.
Att den är dubbelt så dyr beror på att det är 50% mer grejer i själva motorn samtidigt som den MÅSTE ha 3 pipor för att gå bra.
 
Reactions: ollebullzor
A

AssaultRMK

Jag vet inte vad som är mest underhållande. :)
Att någon med uppenbart stor ironi visar en PRO med trippel, eller att någon faktist med seriösa utlägg och förklaringar sågar den teorin.

Hahah, Tack för dagens skratt! :)

-Skiter björnar i skogen eller!
-Jaa, björnar bor faktist i skogen...
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Att det där inte är någon produktionsmaskin ser nog alla, byggbilder finns på ett av dom amerikanska forumen.

Däremot så är det alla gamla tårögda mach Z 800 och Storm-fantasters favoritteori inför varenda år att det ska komma en nya trippel..... och varenda år måste dom få berättat varför det inte kommer bli så. Går väl in i automatsvars-mode antar jag =)

Om Suregom är ironisk eller trippelfantast vet jag inte.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Tror också på en axys rmk med 900 trippel och turbo, sen vaknade jag och var skitbakis..
Är inte tanken med dessa "nästa modell" trådar att få drömma sig bort och hoppas?
 
Reactions: ollebullzor

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Tror också på en axys rmk med 900 trippel och turbo, sen vaknade jag och var skitbakis..
Är inte tanken med dessa "nästa modell" trådar att få drömma sig bort och hoppas?
Fullt tillåtet att drömma. Finns väl knappast ett härligare ljud än från en vass 2-taktstrippel.

Men som sagt, det förblir drömmar. Och snart nog kommer man att drömma efter sången från nuvarande 2-takts twins, när det bara byggs 4-taktare.

Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Tror det är rätt långt kvar till det endast sitter 4-taktare i maskinerna.
Om inte utsläppsskraven blir galet stränga så man är tvungen att ha katalysator.

Se på MX-sidan.
4T var stort för några år sen, och är väl det än, men många går tillbaka till 2T.

Är ingen förespråkare av det ena eller det andra.
Kommer åka det som är lättast och samtidigt ger tillräckligt med effekt
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Se på MX-sidan.
4T var stort för några år sen, och är väl det än, men många går tillbaka till 2T.
4t inom crossen hade aldrig blivit något överhuvudtaget om inte regelverket skrivits om till dess fördel. Nu håller fler och fler på att inse nackdelarna med 4t-crossarna, dom vanvettiga servicekostnaderna bl.a.

jag är helt inne på din linje om 4t-skotrar. Jag kan mycket väl köra 4t bara dom håller vikten och går bra!
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Tror det är rätt långt kvar till det endast sitter 4-taktare i maskinerna.
Om inte utsläppsskraven blir galet stränga så man är tvungen att ha katalysator.

Se på MX-sidan.
4T var stort för några år sen, och är väl det än, men många går tillbaka till 2T.

Är ingen förespråkare av det ena eller det andra.
Kommer åka det som är lättast och samtidigt ger tillräckligt med effekt

Katalysator på 2t är inga problem :)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Katalysator på 2t är inga problem :)
Nja, helt enkelt är det troligen inte eftersom det inte finns på någon produktionsmaskin än (vad jag vet)

Vet att Tikka laborerat med katalysator ett tag, men det känns som det är ett stort steg till att få in det i stor skala, eller?
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Hade itne Tikka problem med all soppa som eldade upp katten? Eller kylde det? aja har för mig det var något med soppan. Det borde väl vara ett mindre problem idag kan tyckas?
Men då varken Ski-Doo eller Yamaha har Kat på 4T så är det nog ingen brådska på andra sidan heller...