Polaris 2016

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Boost III såg en närmare bild på kolvarna å då var ju räfflorna bara längst upp där kolven är som starkast. Så då fungerar det nog bra. Vid första anblicken så såg det ut som att det var räfflor hela vägen ner på kjolen. Det gjorde mig lite skeptisk!
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Troligen för att de ska sälja skotern till människor och inte forumhjältar och tangentbordskungar.
He, he. Forumhjältar:)
Brp kör 36" o arctic 38"? I alla fall för mig som är ganska kort och klen och inte åker 3 ggr i veckan så är 36" en grym förbättring för att göra körningen smidigare och mindre tröttsam. Tycker heller inte det blir nämnvärt vingligare på led. Kan göra liknelsen med bil. Kommer aldrig mer att köpa en tvåhjulsdriven bil efter några år med 4wd. Kommer heller aldrig köra 39" på en lössnöare efter 1år med 36".
Vill man ha en stabil kan man väl köpa en Assault.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Tänker nog vänta tills 2017 så dom får bort ev barnsjukdommar, men sen blir de nog en för mig också :)
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
2a.mars(?)får vi väl veta mer exakt vilka utföranden axys rmk kommer i...
Kan ju hända att det kommer typ en tds variant, då med nya displayen som har den std.monterat...
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
2a.mars(?)får vi väl veta mer exakt vilka utföranden axys rmk kommer i...
Kan ju hända att det kommer typ en tds variant, då med nya displayen som har den std.monterat...
ja det blir spännande :) nån på andra sidan pölen hade visst hört nån viskning om 3 längder så kanske en 144 eller 174? :)
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Ja, det ska bli intressant å se vad som kommer...släpper polaris en 174", så får man överväga om man tar en sån ist.för 163"
 

Lund

Medlem
15 jan 2013
5
1
1
ny motor, bättre tyngdpunkt, starkare a-armar och boggie skenor, led lysen, slimmad design och lägre ljudnivå. det låter helt ok för mig. sedan får vi se vad vi får för alternativ i Sverige. men knappast troligt lös snö maskinerna kommer med nya mätaren iom att den behöver underhålls ström.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
ny motor, bättre tyngdpunkt, starkare a-armar och boggie skenor, led lysen, slimmad design och lägre ljudnivå. det låter helt ok för mig. sedan får vi se vad vi får för alternativ i Sverige. men knappast troligt lös snö maskinerna kommer med nya mätaren iom att den behöver underhålls ström.
inte för att vara elak men starkare tror jag inte :p kolla boggieskenorna lär blir många bomberrails sålda nästa år
 

powdern

Medlem
5 mar 2007
26
1
1
Piteå
Polaris lär få sälja många pro rmk 2016. Varken BRP eller Arctic verkar komma med något spännande...har aldrig ägt en Polaris men nu är det nära :)