Polaris 2016

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
" Backpipen "är alltid bra. Finns ingen nackdel alls med den. Inte ens den stösta Polarisfantasten kan tycka det är bra att dem inte har det.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
" Backpipen "är alltid bra. Finns ingen nackdel alls med den. Inte ens den stösta Polarisfantasten kan tycka det är bra att dem inte har det.
Har inget med att jag skulle vara en polaris fantast att göra. Kopplade ur den då jag körde brp före polaris då jag blev less och höra eländet. Men alla är vi olika, och de är väl tur
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Tänkte byta ut min Medium ruta på SKS. Mot en lågruta 7". (Den lägsta som sitter på Svenska sks. Jag har u.s modellen)

Hur ska jag gå tillväga? Bara rycka lös den gamla? Ser att det sitter några typ av plastplpoppar. Ska jag flytta över dem till nya rutan?

Ny på polaris .
 

zdravo

Medlem
17 apr 2015
27
0
1
Örnsköldsvik
Tänkte byta ut min Medium ruta på SKS. Mot en lågruta 7". (Den lägsta som sitter på Svenska sks. Jag har u.s modellen)

Hur ska jag gå tillväga? Bara rycka lös den gamla? Ser att det sitter några typ av plastplpoppar. Ska jag flytta över dem till nya rutan?

Ny på polaris .
ta bort rutan som redan sitter där utan att ta sönder allt, för du måste använda plastplupparna etc för att få fast den nya rutan.
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Tänkte byta ut min Medium ruta på SKS. Mot en lågruta 7". (Den lägsta som sitter på Svenska sks. Jag har u.s modellen)

Hur ska jag gå tillväga? Bara rycka lös den gamla? Ser att det sitter några typ av plastplpoppar. Ska jag flytta över dem till nya rutan?

Ny på polaris .
Plastplupparna är expandrar så pilla ut pinnen i centrum försiktigt och sen kommer rutan loss snällt och fint. Vid monteringen så gör du omvänt och trycker in centrumpinnen sist för att låsa när ruta, list och den yttre plastdelen är på plats
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Plastplupparna är expandrar så pilla ut pinnen i centrum försiktigt och sen kommer rutan loss snällt och fint. Vid monteringen så gör du omvänt och trycker in centrumpinnen sist för att låsa när ruta, list och den yttre plastdelen är på plats


Tackar! Då blir det att beställa en lågruta då.

http://www.polarismora.se/tillbehor/axys/vindrutor/axys-low-windshield-bluewhite-2881244.html

Någon som sett om någon annan har för billigare peng? Ebay var typ samma.
 

JagMej

Medlem
28 aug 2016
10
0
1
Östersund
God kväll.

Jag tänkte montera värre stötbåge på skotern min.
Skotern är en 2016 Axys Pro-Rmk 800, 155'. Dom som sitter monterade idag är originalet från butik. Tänkte montera såväl bakre som främre bumper på en gång.

Någon som prövat Polaris egna "ultimate" ("extreme" baktill) och kan gå i god för dom eller bör man söka sig till andra leverantörer, typ skinz?

Tack på förhand!
 

ekemeke

Aktiv medlem
9 okt 2011
64
0
6
Härnösand
God kväll.

Jag tänkte montera värre stötbåge på skotern min.
Skotern är en 2016 Axys Pro-Rmk 800, 155'. Dom som sitter monterade idag är originalet från butik. Tänkte montera såväl bakre som främre bumper på en gång.

Någon som prövat Polaris egna "ultimate" ("extreme" baktill) och kan gå i god för dom eller bör man söka sig till andra leverantörer, typ skinz?

Tack på förhand!
Jag har en extreme på min, är nöjd med den! Skinz bågarna känns väldigt underdimensionerade, fick två gamla av handlaren som han hade spräckt, väldigt tunt aluminium!
Så om du nu inte tycker att skinzbågen är mycket snyggare + inte bryr dig om att den är dyrare så köp ultimate!
 

JagMej

Medlem
28 aug 2016
10
0
1
Östersund
Jag har en extreme på min, är nöjd med den! Skinz bågarna känns väldigt underdimensionerade, fick två gamla av handlaren som han hade spräckt, väldigt tunt aluminium!
Så om du nu inte tycker att skinzbågen är mycket snyggare + inte bryr dig om att den är dyrare så köp ultimate!
Tack för det. Blir att köpa Polaris egna då.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Hur har era maskiner fungerat? Har dem krånglat mycket? Isåfall vad?

Jag köpte ju min SKS i slutet av säsongen och hann inte ens avverka 10 mil p.ga föret.


Hoppas den är driftsäker. Det återstår väll att se om någon månad.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Har kört lite över 100 mil med min sks, har inte krånglat ett dugg. Det var ett missljud från drivaxeln/mattan dom första milen men det gick till sig sen. Så jag är nöjd än så länge.
 

perssah

Välkänd medlem
8 jan 2013
119
0
16
Gävleborg
Hur har era maskiner fungerat? Har dem krånglat mycket? Isåfall vad?

Jag köpte ju min SKS i slutet av säsongen och hann inte ens avverka 10 mil p.ga föret.


Hoppas den är driftsäker. Det återstår väll att se om någon månad.
77 mil på min SKS, gått felfritt :)
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
120mil problemfria mil på min gamla. Dock vet jag maskiner som haft lite strul med spridare/tps men om så är fallet så lär det nog varit åtgärdat om skotern gått en säsong.
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
min gick 30 mil fjol. Spridare som fick bytas, missljud matta, gick snett. Gasbrytare fel. Blev utan maskin ett bra tag. Min ÅF lånade ut sin demo till mig.

arbetskollega: Sks med 100+ mil som emu brann upp på och diverse andra strul. Han oerhört missnöjd men skulle ge sin maskin en säsong till som jag förstod. Han ägde en Assault -11 tidigare som han köpte ny och åkte kring 600mil utan problem. bara inse, blir lurad vad du än köper eller?
 

2strokes

Medlem
19 jan 2011
8
0
1
piteå
har lite funderingar kring att sks drog mattan snett. har någon provat byta matta? går den rakt då eller är det snett i chassie/boggie?
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
har lite funderingar kring att sks drog mattan snett. har någon provat byta matta? går den rakt då eller är det snett i chassie/boggie?
Provade vände min mattta gick snett ändå Gissar drivaxel fel eller något annat. Polaris ska komma med en lösning sas det. Gissar då garantin gått ut och man byter eller liknande....
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Skotertidningen som endast är web baserad skrev om detta i sin avlutande artikel om som långtestar SKS.
Tydligen är det bara vissa SKS som är drabbade av detta. Och Polaris vet tydligen inte riktigt varför. (Vilket är imponerande). Men dom hade lämnat in sin maskin för Polaris att undersöka tydligen.