Turbo till Polaris?

Furren

Medlem
1 sept 2014
10
0
1
Ljungaverk
Halloj.

Sitter och drömmer mig bort och kollar på turbo polarisar på youtube.
Men jag är så brydd om det är något av turbo kitten som kan fungera bra där jag bor dvs 100 m.ö.h. jag kommer ju inte komma över 1000 m.ö.h

Det finns ju en uppsjö med olika kit, är det någon som har någon erfarenhet av något av kitten?

Eller går det inte att få till med någon ordning?

tacksam för alla tips och förklaringar mm.

Mvh Robin
Polaris Assault RMK -14
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
886
113
Stora Blåsjön
Vad du än funderar på så se till att kitet innehåller en Vipec, då kommer det att funka mycket bra.
Jag kör med en kombo som inte borde funka.. 0.55bar, 95 oktan, originaltopp, relativt tyst och kör mest runt 600meter.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Vipec är en helt igenom programerbar motorstyrning som styr allt till motorn, bränsle tändning mm.
Grunden till att få en motor att gå som den ska.
Alla andra påhängsboxar är genvägar som gör att man inte når målet.
 

Furren

Medlem
1 sept 2014
10
0
1
Ljungaverk
okej.
ja om man söker på kit med just Vipec så får man fram HM turbos, Push Turbo samt TurboBoyz.
Och dessa är bra mycket dyrare än andra kit, men det kanske är det som krävs för att det skall bli bra.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
886
113
Stora Blåsjön
vilket kit kör du i grunden?
en till fråga är ju kylningen?
ang vipec svarade A.Holm bra på.
Kör med ett egetbyggt kit är väll en blandning mellan push och mtntkperformance kiten skulle man kunna säga.
Jag kör med orignalkylningen och har inte haft några problem med kylningen, men jag kör då mest utanför leden.. så det beror nog på mer hur/vart du kör.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
886
113
Stora Blåsjön
okej.
ja om man söker på kit med just Vipec så får man fram HM turbos, Push Turbo samt TurboBoyz.
Och dessa är bra mycket dyrare än andra kit, men det kanske är det som krävs för att det skall bli bra.
Dyrt är ett billigt kit som inte funkar... finns inte så många färdiga kit med vipec tyvärr då priset lätt avskräcker, men det är värt det kan jag lova! Ett kit från TurboBoyz bör nog funka bra men att köra helt utan ljuddämpare är nog helt värdelöst, han kanske har alternativ där.. Jag köpte mina vipec grejor från TurboBoyz och fick bra hjälp att komma igång.
 

Furren

Medlem
1 sept 2014
10
0
1
Ljungaverk
Nä du har helt rätt angående pris.
Turboboyz kit tycker jag ser bra. kan nog bli ett sådant.
Skrev precis till TurboBoyz och frågade om ljuddämpare, får se om man får nått svar.
 
Last edited: