tunnelväsk pro rmk

Thincan

Välkänd medlem
11 jan 2010
190
2
18
vad ska man ha för tunnelväska?

ska rymma vatten flaska, snacks, spade, googles.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
vad ska man ha för tunnelväska?

ska rymma vatten flaska, snacks, spade, googles.
Vet att det är en tunnelväska du frågade om men.
Undersätetväskan tycker jag är bra som finns som orginaltillbehör, nu får du inte plats med allt det där i den precis men, vattenflaska, goggles, handskar, en rulle gaffa och någon spännrem brukar jag kunna få plats med.
Tycker den på ett vettigt sätt nyttjar dödutrymmet där under dynbågen om man inte vill ha last på tunneln jämt.
 

martinekman

Välkänd medlem
5 mar 2011
190
0
6
Jag kör med Burandt-väskan på min RMK. Den har i vissa lägen varit för stor kan jag tycka. Du får verkligen med dig precis allt. Kaffe, mackor, extratröja, gogglar, spade, gaffa, najtråd osv. Problemet är att du måste packa med utfyllnad om du inte ska köra så mycket då grejerna far runt.

Hade tidigare den mindre originalväskan till tunneln från Polaris, men den gillade jag inte alls, gick dessutom sönder i kanterna.

Mitt råd hade nog varit att skaffa Skinz-väskan. Har en polare som kört med den och han har varit nöjd.
http://www.skinzprotectivegear.com/images/174_Polaris_PTP350-BK_Tunnel_Pak.jpg
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Finns ju en mindre burandt väska , flyer


Jag kör med Burandt-väskan på min RMK. Den har i vissa lägen varit för stor kan jag tycka. Du får verkligen med dig precis allt. Kaffe, mackor, extratröja, gogglar, spade, gaffa, najtråd osv. Problemet är att du måste packa med utfyllnad om du inte ska köra så mycket då grejerna far runt.

Hade tidigare den mindre originalväskan till tunneln från Polaris, men den gillade jag inte alls, gick dessutom sönder i kanterna.

Mitt råd hade nog varit att skaffa Skinz-väskan. Har en polare som kört med den och han har varit nöjd.
http://www.skinzprotectivegear.com/images/174_Polaris_PTP350-BK_Tunnel_Pak.jpg
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Har en flyer bag. Är nöjd med den, har dock inte kommit på hur man smidigt får med sig en spade. Tips mottages.
Har beställt en sån jag med... Så spadproblemet lär lösas. Ska även få med mig ett par snöskor på tunneln i år har jag tänkt, få se om det går...