49 Ranger 2015

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Vad tror ni om den?

Nya LinQ systemet verkar smidigt men jag skulle fortfarande vilja se någon snyggare lösning för spadförvaringen än att stoppa den i en väska. Saknar även möjligheten att ha ett lyse bakåt som man smidigt kan slå på å av från styret.

Specarna ser ju rätt trevliga ut även om jag tycker kamhöjden på e-tecen är något överdriven..

Risken är att man skadar leden när man är ute å drar sladden men det kvarstår att se.

Jag har alltid varit skeptisk mot gamla 49:an eftersom det var på tok för lätt att köra fast med den, men problemet ska väl vara över nu.

Så i vinter byter jag Yetin mot en ny 49, ska bli intressant å se om jag får ångra det. Finns det fler här som funderar på nya 49:an?

(Min Yeti finns ute på blocket nu, kan gå ner i pris för skoterklubbar och ledansvariga om den kommer till användning för att främja vår hobby)
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
Absolut så planerar jag att byta till nya 49 Ranger! Men inte förrän nästa år. Förstaårsmodellerna brukar alltid ha någon detalj som blir uppdaterad, så jag väntar ett år med att byta ut min 49:a 2012.
 

comsys

Välkänd medlem
29 jan 2006
293
0
16
Norrbotten
Har också bytt nya 49. Ska bli väldigt intressant att jämföra mot gammla 49 som ja har nu.
Jag har själv tagit den gigantiska lådan(110L). Går nog att göra nån sorts spadhållare i lådan:).
Tor inte de blir nå jätte uppdateringar, rex2 chassiet har ju redan funnits en säsong.
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
Vi får se om ett år :eyebrows:
Blir det några tydliga uppdateringar så lyfter jag den här tråden och säger:
-VAD VAR DET JAG SA? :ciao:

Men förhoppningsvis är den redan i år den Tundra Extreme-killer som jag hoppas på.... :evil: Lynx har skapat en helt ny nisch, gubbmountain :madgrin::thumb:
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Japp, och gubbmountain måste ju köras med öronlappsmössa...

Humm.. Jula har ju ett helt sortiment av öronlappsmössor att välja på :)
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Jag håller ju på bli tunnhårig så jag är definitivt gubbe, helt rätt skoter för mig då med andra ord.
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
kolla på plasthuset.se
Ah, det förklarar varför jag inte hittade någon i tillbehörskatalogen.

För min del blir det nog 40l boxen, förlängt handskfack och eventuellt oljeväskan man monterar på variatorskyddet.

Det var ju smidigt att man kan sätta fast reservremmen i variatorskyddet.