Racing 440 - boggie? Och eventuellt 670?

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
En kompis till mig står med ett racing 440 chassi till övers. Detta skulle jag få för ett kanonpris, komplett med skuren motor, boggie och allt. Det är nästan så att han skänker bort det.

Problemet: Boggieskenorna är sopslut säger han. De är spruckna, svetsade och lappade lite här och där.
Jag har försökt hitta boggieskenor utifall att jag får köpa chassit av honom, men det är omöjligt. Hittar dom inte någonstans. Inte ens på Ebay.

Frågan jag ställer är då följande:
Passar en boggie från Ski-doos ZX-chassi rakt av? Typ, summit alt. Renegade?
Tänkte göra en liten "mountain mod" nämligen om det blir av.

Sen:
Är det någon som har koll på vad som behöver göras för att få ner en rotax 670 i den? Motorn som sitter i är tokskuren, kolvar, cylindrar och vev är sopslut.
Så, om någon kunde vara vänlig att dela med sig av det vore det extremt tacksamt.

Tack på förhand!
 

#Pontus#

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
1
18
Ö-vik / skorped
årsmodell på chassi?

tror inte boggin passar rakt av men är inga större problem att modda dit en om du vet CC mått mellan bulthål från skotermodellen du tar boggin ifrån ! och mått från drivaxel till främre boggi fästet kan vara bra å ha åxå
 

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
Men en boggie från exempelvis enduro 5/6/700 alt. från rave 800 Evo-chassit borde väl passa rakt av?
Enklast vore med skenor till den boggie som redan sitter på men det hittar jag ingenstans.