Crossbanor som tillåter snöskoter!

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Efter att hört runt lite på banorna här i sthlms trakten så verkar det vara ett rungande nej för att få åka med skotern i vinter.

Gillar att åka på bana och har gjort det lite när man varit uppe i norr, Men finns det inga banor som ligger lite närmre mig som har typ träningstider så vem som helst får komma och åka osv? är absolut inte duktig på det men man måste ju börja någonstans.

Har fått för mig att det går i Gävle men det kanske inte stämmer?

Ride on!
/Niklas
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Kul med lite förslag, finns ju faktiskt några som e relativt nära (allt är relativt när det gäller skoteråkning och bo i sthlms området) ;).

Så jäkla synd att det ska va så svårt att få till något häromkring, börjar bli en del skotrar och det finns ju en del banor. Men fick svar från Tierps crossbana att dom skulle bolla det vidare, så är inte helt släckt, brukar annars bara stå NEJ typ :).

Vi kan väl fortsätta diskutera lite banor och information här till varandra om det dyker upp mer. vore bra:)
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Tack för tips jaa_kola. inte så nära som du säger, men när man bor där man bor så räknar jag inte med att det ska va allt för nära, så 20 mil är ok ändå. Är det på Borlänges crossbana då eller bygger dom en skoterbana?
 

Klassy

Medlem
12 jan 2015
25
0
1
Sundsvall
Väldigt sent svar, men Njurunda MK (Nolby) utanför Sundsvall har alltid haft öppet för snöskoter så länge jag minns och den här säsongen hade de en riktigt bra uppbyggd bana, riktigt seriös skotercrossbana istället för att åka på vanliga crossbanan.
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Nu börjar det snart bli dags:heh: frost på rutan imorse här i sthlms området. Dog ut på den här tråden eftersom jag sålde min dåvarande maskin och skaffade en freeride, så kändes inte lika aktuellt med bankörning då. Men har nu skaffat mig en IQ för att åka bana och bara leka med vid sidan av:bigsmile: Så hoppas det kommer in lite sköna bantips när det börjar bli säsong. Tänkte faktiskt höra mig runt bland lite crossbanor här hemma om dom kan tänkas tillåta körning om det blir snö här.