Chris Burandt Lock & Ride Tunnelbag? Erfarenheter?

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Kör själv en skidoo och tycker dessa linQ väskor som finns till Brp maskinerna känns veka och inte så vettiga när det gäller om man skulle råka rulla skotern kanske väskan går sönder.
Samt att väskorna inte är vattentäta.

Såg polaris har två olika Chris Burandt Tunnelbags. Ser riktigt fina ut & ska visst vara vattentäta också? Nån som har någon erfarenhet av dessa tunnelväskor?
Är i första hand den större väskan jag var intresserad utav. den som är 40-41 L

Hos Polarishandlaren där jag var å klämde på väskan så sa han att lock & ride systemet funkade väldigt dåligt och tyckte hellre man skulle fästa väskan på annat sätt.

Ni som haft väskan hur har ni fäst den? Lock & ride funkar ju inte på en ski doo eftersom det inte finns några skenor som passar på ovansidan tunneln.

Tror ni de skulle va möjligt köpa sån väska och sätta på en brp maskin? Isåfall hur?

Tacksam för svar & erfarenheter angående väskan. Att jag kör fel märke vet jag redan :p
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Att den skulle sitta dåligt håller jag inte med ,satt fast bra tycker jag ,att fästa den på skidoon går säkert att fixa med typ spännen eller liknande ,bara att skruva av lock n ride låsen å sy dit eller fästa annan lås tjosan istället.
Men frågan är väl om du vill ha en väska som det står polaris på på din skidoo?
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Att den skulle sitta dåligt håller jag inte med ,satt fast bra tycker jag ,att fästa den på skidoon går säkert att fixa med typ spännen eller liknande ,bara att skruva av lock n ride låsen å sy dit eller fästa annan lås tjosan istället.
Men frågan är väl om du vill ha en väska som det står polaris på på din skidoo��?
Det spelar mindre roll faktiskt. Jag har alltid förespråkat funktion före utseende. Har du provat en sån väska?
Sen var de ju inget jätte polaris märke så synligt var de ej =)
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
sitter stenhårt på polarisen iallafall,det ända som kan bli på dom är att dom glider lite fram å tillbaka i fästskenorna om man e ute å harvar mkt i skogen å rullar å donar
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Köpte den stora Burandt väskan till Rmkn men endast hunnit montera den. Känns helt okej kvalitetsmässigt och då jämför jag med brp väskan jag hade förra året på Switchbacken som åkte in i bandtunneln under körning förra vintern och har haft problem med dragkedjor som öppnar sig själv.

Burandt väskan känns mycket rejälare å har dessutom fickor i väskan som ska vara garanterat vattentäta. Å bärremmar för att kunna ha den på ryggen är ju kanon också.
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
sitter stenhårt på polarisen iallafall,det ända som kan bli på dom är att dom glider lite fram å tillbaka i fästskenorna om man e ute å harvar mkt i skogen å rullar å donar
Jo förvisso men jag kan ju inte utnyttja lock&ride systemet.

Nån som har nån bra ide på hur man kan fästa väskan och ändå snabbt ta lös den när dagen är över och man ska parkera bort skotern.

Köpte den stora Burandt väskan till Rmkn men endast hunnit montera den. Känns helt okej kvalitetsmässigt och då jämför jag med brp väskan jag hade förra året på Switchbacken som åkte in i bandtunneln under körning förra vintern och har haft problem med dragkedjor som öppnar sig själv.

Burandt väskan känns mycket rejälare å har dessutom fickor i väskan som ska vara garanterat vattentäta. Å bärremmar för att kunna ha den på ryggen är ju kanon också.
Jag håller med, den där väskan verkar vara den bästa tunnel väskan helt klart. Att den har spad fack på toppen skadar inte heller!
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
jag har satt vagnsbult samt vingmutter på min istället för det rappliga orginaljoxet...
funkar ypperligt för min del och jag är enormt nöjd med väskan i övrigt.

Mvh Chrille
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
jag har satt vagnsbult samt vingmutter på min istället för det rappliga orginaljoxet...
funkar ypperligt för min del och jag är enormt nöjd med väskan i övrigt.

Mvh Chrille
Du har ingen bild på ditt montage?
Var vingmuttrar handlaren snackade om för de där orginal tjollret funkade inte sa han.
 

martinekman

Välkänd medlem
5 mar 2011
190
0
6
Jag använder en Burandt-väska av den större modellen. Tycker dock att den är lite för stor för mig. Du måste packa med mycekt grejer för att det inte ska skramla runt.

Finns det någon som vill byta till den mindre väskan är jag på!
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Jag använder en Burandt-väska av den större modellen. Tycker dock att den är lite för stor för mig. Du måste packa med mycekt grejer för att det inte ska skramla runt.
Jag köpte min stora begagnad och har inte provat den ännu. Det finns två resåröglor invändigt, typ flaskhållare, men jag har sett att det löper två karborreband längs hela insidan. Har det funnits någon mer "inredning" till väskan som jag inte fick med isf?
 

martinekman

Välkänd medlem
5 mar 2011
190
0
6
Nä, det ska det inte vara. Grejen är att jag inte har med så mycket på mina turer. Kaffe, macka, mössa, vatten, spade, handskar, googles.
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
ett tipps är att om ni tar med er en termos eller redbull eller nått annat som har liknande form,rulla in de i en tröja eller handduk annars så ser den ut som en Tall stam efter några timmar,alldeles knölig,läskburkar m,m går det hål på :)
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Nån som vet vars man köper lösa spännen typ likande såna som sitter på ryggsäckar?
Så man kan sy dit det på Buranth väskan & sen sätta fast de på linq fästena.
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Nån som vet vars man köper lösa spännen typ likande såna som sitter på ryggsäckar?
Så man kan sy dit det på Buranth väskan & sen sätta fast de på linq fästena.
Såna finns både både som sytillbehör och på sportaffärer. Oftast billigare som sytillbehör, man får betala mycket extra för Haglöfs-loggan ;) Googla på "snabbspänne" eller "spänne till ryggsäck". Jag tror de har ett särskilt namn men har glömt det för tillfället.
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Var och kikade igår på väskan och provade lägga den på en freeride.
Tror jag skippar den där väsk planen helt faktiskt. Kommer aldrig gå fästa den på ett bra sätt =/