Felkod p0428 freeride -11

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Kunde du köpa den som va trasig då eller va du tvungen att byta båda givarna?


Jag klippte av och skarvade in den bara. Hade bråttom så det blev en bonnfix.

Sålde iväg den andra givaren och fick tillbaka nästan tillbaka pengarna
 
Reactions: trixa

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Vad är problemet?
Skriv in "12639455" på ebay och klicka hem en givare för under 500-lappen. Sen får du böja den lite för att den ska gå fritt från sidokåpan.
 

sikaso

Prospect sledder
22 mar 2018
5
1
3
Vad är problemet?
Skriv in "12639455" på ebay och klicka hem en givare för under 500-lappen. Sen får du böja den lite för att den ska gå fritt från sidokåpan.

För mig är det givaren i pipan inte slutburken som ger felkod. Men kanske ryms ändå med en GM givare? Några här verkar ju dock haft problem att den inte passar? Kan ju var värt att försök dock med tanke på prisskillnaden. Om den nu får plats under kåpan/huven dvs.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Vad är problemet?
Skriv in "12639455" på ebay och klicka hem en givare för under 500-lappen. Sen får du böja den lite för att den ska gå fritt från sidokåpan.

För mig är det givaren i pipan inte slutburken som ger felkod. Men kanske ryms ändå med en GM givare? Några här verkar ju dock haft problem att den inte passar? Kan ju var värt att försök dock med tanke på prisskillnaden. Om den nu får plats under kåpan/huven dvs.
Har du dubbla givare så passar den inte. Jag provade på min -13.

Passar etec med givare enbart i slutburk
 
Reactions: trixa

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Nja, alla etec har dubbla givare, men de bytte modell på givarna mellan -12 och -13 tror jaq. Eftersom TS hade en -12 så tänkte jag att det var en enkel match, jag hade missat att det var givaren i pipan som var problemet i det här fallet.
 

sikaso

Prospect sledder
22 mar 2018
5
1
3
Om man ska skarva kabeln...måste man löda den eller kan man skarva med skarvhylsa eller liknande?
 
Last edited:
Reactions: trixa

Jgaben

Medlem
26 jan 2019
5
0
1
Umeå
Hej! Nu har jag fått samma fantastiska felkod på min freeride 11, och det indikerar givaren i pipan. Det är ju en annan än den som sitter i slutburken. Verkar vara svårare att få tag på? Letar men utan lycka. Ski-Doo skulle ha 5500:- för den nya givaren.. känns lite väl saftigt. Verkar vara lättare att få tag på givaren till slutburken. Nån som har tips på hemsida eller dylikt?
 

ErikssonR

Ny medlem
27 jan 2019
1
0
1
29
Storvik
Hej! Nu har jag fått samma fantastiska felkod på min freeride 11, och det indikerar givaren i pipan. Det är ju en annan än den som sitter i slutburken. Verkar vara svårare att få tag på? Letar men utan lycka. Ski-Doo skulle ha 5500:- för den nya givaren.. känns lite väl saftigt. Verkar vara lättare att få tag på givaren till slutburken. Nån som har tips på hemsida eller dylikt?
Hej,
Jag hade nyligen samma problem på min Freeride -12. Köpte ny givare under en resa till USA, där ligger dom på 299 dollar. Nästan halva priset!
 

Rerik

Ny medlem
6 dec 2019
2
0
1
37
Uppsala
Hej! Ni som är kunniga, jag har fått felkod p1428 på min freeride -11.
Har bytt avgastempgivaren i burken men motorlampan lyser fortfarande, hittar ingen felkod som stämmer med den jag får i displayen.
Har kollat på sprängskiss men hittar ingen annan tempgivare som ni skriver till pipan, har inte skotern hemma så kan ej kika på den i nuläget.
Tacksam för hjälp!