Lynx Boondocker 2011 + matta med 59mm kamhöjd = sant?

hardinth

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Gävle
Tjena!

Vill få på matta med 59mm kam samt få lite bättre gång i lössnö så kan ni som vet eller har gjort detta på Boondockers av 2011 års modell hjälpa mig...

1. Dom dropbrackets som finns att köpa via tex användare på detta forum samt på andra håll, passar dessa på 2011 års modell? Dom skall ju passa på 2012- men hur är det med just 2011?

2. Om man droppar i bak så skall man ju droppa samt borra nya hål för främre boggiefästet, kan någon skicka en bild på hur dessa hål ligger i förhållande till gamla hålet, även intressant att se detta från annan modell än 2011... På årsmodeller 2012 och framåt så skall ju dessa nya hål tydligen vara lite anvisade, det är det ej vad jag förstår på 2011'an.

3. Ni som förhoppningsvis gjort detta och kör med 59mm matta och 2011'ans boondocker, har ni gjort något åt drevningen, vad?

4. Camoplast Challenger 59mm har jag hört är en bra allroundmatta, vissa snackar om Peak 2.5 men vet inte om den finns för 146", Vad har ni för rekommendationer ni som gjort detta?

Försöker bifoga två bilder som visar bakre samt främre fästet på min 2011, ni som har nyare maskiner och gjort detta kanske kan komma med info om hur detta matchar era maskiner?

Tack på förhand!
Thomas

Främre fästet : fram.jpg
Bakre fästet : bracket2.jpg
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Köpesfästena passar inte original -11 dropbrackets.

Sen måste du antagligen flytta ner "balken" som utgör bakre dämparens främre fäste också om det inte ska bli för trångt i tunneln
 

hardinth

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Gävle
Ja, dom dropbrackets som Blingfactory säljer skall tydligen passa 2011 har jag hört från flera håll.
Balken som håller dämparen... Ja den kanske måste flyttas ner och främre boggieinfästningen måste väl också ner, INGEN som har en Boondocker 2011, som har gjort detta och VET? Uhhh va frustrerande, enklade och byta upp sig i årsmodell ;)