Batteriet trasigt ?

rocketman

Välkänd medlem
25 dec 2010
555
3
18
Hallsberg
Skulle förbereda skotern för resa till fjällen och batteriet visade sig vara dött hängde på min c teckladdare och den har nötit på hela dan men inget pulver i batteriet ändå(laddade det i boden -8 grader) tog in det i värmen sen har stått inne 4-5 timmar och laddat inte ett liv ? , kan man kabla med ett bilbatteri för att kolla om originalbatteriet är dött ? eller vad e bästa sättet att kolla batteriet ?skotern är en RMK 600 2013
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
testa ge det en chock med en större batteri laddare med starthjälp. fick göra det förra året vid jul och det fungerade resten av vintern, men då laddade jag det nu i höstas innan det blev kallt ute och det fungerade då när jag sålde skotern
 

rocketman

Välkänd medlem
25 dec 2010
555
3
18
Hallsberg
testa ge det en chock med en större batteri laddare med starthjälp. fick göra det förra året vid jul och det fungerade resten av vintern, men då laddade jag det nu i höstas innan det blev kallt ute och det fungerade då när jag sålde skotern
Får stå över natten i värmen me c tecken e det inte på g imorrn ska jag ge det en jävel , tack för tipset
 

GP292

Aktiv medlem
16 dec 2011
56
0
6
Kussjö
Om batteriet är helt tomt startar inte en ctekladdare, den behöver motsättning för att starta. Om du har en med supplyläge, kör det nån timme sen över på vanlig laddning eller rekordlåga, du kan även ta en gammeldags laddare. Funkar de inte då är det troligen kasst. Och det är stor risk för att det är de, man ska hels koppla ur batteriet och he de på underhållsladdning när man sommarförvarar.