Lynx Rave RE 800 för puder?

Klassy

Medlem
12 jan 2015
25
0
1
Sundsvall
Tjäähna, nu var det några år sedan jag ägde en fräsh skoter, så jag behöver lite tips från experterna!

Kommer Lynx Rave RE 800 räcka för puderåkning och allt sånt, eller kommer jag behöva ett längre band/matta?

Har ni några förslag på andra maskiner som inte är Lynx, till exempel Artic så går det också bra.

Polaris RMK Assault 800 är intressant, erfarenheter?

Med vänlig hälsning, Klas.
 
Last edited:
B

Blueberry2

re800r e-tec 14 med 44 matta går då bra i djupsnö, men ännu bättre å smiska led. men funkar å leka med riktigt bra oxå. Men ska du köra mycket offpist så är de ju boondockern :)
 

Klassy

Medlem
12 jan 2015
25
0
1
Sundsvall
re800r e-tec 14 med 44 matta går då bra i djupsnö, men ännu bättre å smiska led. men funkar å leka med riktigt bra oxå. Men ska du köra mycket offpist så är de ju boondockern :)
Tänkte köpa en -09 eller -10, så att inte priset sticker iväg allt för mycket, och en boondocker är lite för dyr. Polaris RMK Assault 800 är mer i rätt pris klass, men då har jag ingen aning om hur Polaris är!
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Eftersom du direkt ställer frågan hur en maskin går i lössnö så ska du absolut köpa nåt som är lite längre än en vanlig sportmaskin.

Assaulten 09-10 är en fin maskin och köra, om man lyckas få fatt på ett exemplar som inte krånglar.
Många som haft motorproblem på dessa...

Eftersom du kan tänka dig en Arctic så kika på en Crossfire 800 i de årsmodeller du nämner.
Lite mer oldschool chassi kanske, jämfört med andra vid de årsmodellerna.
Men en driftsäker skoter med bra motor.
 

Klassy

Medlem
12 jan 2015
25
0
1
Sundsvall
Eftersom du direkt ställer frågan hur en maskin går i lössnö så ska du absolut köpa nåt som är lite längre än en vanlig sportmaskin.

Assaulten 09-10 är en fin maskin och köra, om man lyckas få fatt på ett exemplar som inte krånglar.
Många som haft motorproblem på dessa...

Eftersom du kan tänka dig en Arctic så kika på en Crossfire 800 i de årsmodeller du nämner.
Lite mer oldschool chassi kanske, jämfört med andra vid de årsmodellerna.
Men en driftsäker skoter med bra motor.
Är motorproblemen du nämner lättfixade eller är det lätt att dem skär sig?
Har hört något om dåligt mappade etc, så hög bränsleförbrukning, eller är det mer allvarliga problem du syftar på?