RMK Assault 800 -09

Klassy

Medlem
12 jan 2015
25
0
1
Sundsvall
Halloj, jag funderar stark på att köpa mig en Polaris RMK Assault 800, men vill gärna höra vad ni har att säga om dem?

Vad bör jag tänka på?
Jag har hört talas om motorproblem, vad kan det vara?
Några problem med mappning, eller var det förut?

Valet står mellan en Lynx Rave RE 800 och en Polaris RMK Assault.

Jag vill kunna leka, åka puder, ha roligt helt enkelt.

Med vänlig hälsning, Klas
 

Ermo14

Medlem
12 dec 2013
41
0
6
Luleå
Hej.

Trevlig maskin som duger fin fint både till klättring och allmänt bus. Har själv avverkat snart 150mil & är mycket nöjd med den, visst smalare framvagn hade inte skadat om du bara skall åka skogskörning. Men det låter som att du är lite mer allround. Är du lite längre så kan en 1-2" styrhöjare göra sig fint. Är själv 188cm och åker med en rsi 2" som även är vinklad 15g framåt.

Lite finns det ju med denna att seöver. Finns en massa uppdateringar som kommit till denna maskin. Men den stora boven är väl kolvarna, har den gått över 300mil och kolvar inte är bytt så skulle jag göra det per omgående. Själv stoppade jag i mtntk fixkit (pmspolaris.com) direkt vid inköp. Och har fungerat klanderfritt under hela mitt ägande.

Sen skall den ha senaste mappningen för att slippa bogg problem. Detta löser din ÅF på 20min. Kostnad 800:-. Alternativt power commander ca 3500:- + en vettig mapp