Varvar inte ur

Chrisse

Medlem
21 dec 2014
34
0
1
Ibland när jag startar min enduro 600 -01 så går det inte att få den att varva mer än 3000 varv. Den driver då inte ens framåt men går rent och fint. Stänger jag av den och startar igen går den som vanligt igen sen. den kan då smälla i avgassystemet då när man Drar i snöret. Det händer kanske en gång av tjugo vid start. Vad kan det vara? Min Voltregulator är paj kan det vara det?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
377
83
Malå/Adak
Dess är BRPs stöldskyddssystem. I nödstoppshatten sitter ett chip som läses av av styrenheten när motorn startas, får den inte kontakt ordentligt ska den pipa och inte kunna varvas över ca 3000 varv. (detta gäller även om du satt dit fel nödstoppshatt med ett chip som inte styrenheten känner igen).
 

Chrisse

Medlem
21 dec 2014
34
0
1
Aha ok tack för svar! Ni har nog alldeles rätt, pipet funkar inte på skotern och jag brukar rucka på den när jag startar om och då har den gått perfekt igen. Tack! ��
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Tänk på att inte slarva bort D.E.S.S hatten, den är unikt kodad till just din skoter. Ska du köpa ny eller ha en i reserv så måste du åka till Lynx-verkstad med hela skotern för programmering. (Alla D.E.S.S hattar du vill ha kvar måste du också ta med. + Legitimation och registreringsbevis på maskinen).